info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تقدیر از رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز به عنوان یکی از بانوان موفق کارآفرین کشور

کد خبر: 29825
تاریخ انتشار: 17 دی 1402 - 13:19
در حاشیه برگزاری مراسمی به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان انجام شد؛
در نشستی با حضور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و رئیس شورای عالی بانوان این پارلمان بخش خصوصی، از شادی حاضری رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز به عنوان یکی از بانوان موفق کارآفرین کشور تقدیر شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی البرز، رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در سفری دو روزه به اصفهان ضمن شرکت در مراسم شهربانو (گردهمایی بانوان عضو اتاق بازرگانی اصفهان) با امیر کشانی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و مژگان ایزدی رئیس شورای عالی بانوان این پارلمان بخش خصوصی در اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

شادی حاضری در این دیدار با تشریح ظرفیت‌های گردشگری البرز گفت: صنعت گردشگری این استان از لحاظ پیوند با سایر بخش‌های اقتصادی می‌تواند به صنعتی پیشران از نظر ثروت‌آفرینی برای البرز تبدیل شود و در این خصوص تمام تلاش مسئولان استان بر این است که با تامین زیرساخت‌های لازم و جذب هر چه بیشتر توریست، البرز به یکی از قطب‌های مهم گردشگری در کشور تبدیل شود.

وی بیان کرد: با توجه به مناظر طبیعی بکر و اماکن تاریخی شاخص در شهرهای مختلف البرز، اجرای طرح‌های گردشگری در هر گوشه‌ای از این استان می‌تواند به شکوفایی اقتصادی و رونق تولید و اشغال‌زایی در این حوزه کمک کند و در کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز بر این هدف متمرکز شده‌ایم.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری با تاکید بر دیگر رسالت مهم این کمیسیون در حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و کسب‌و‌کارها در این حوزه گفت: به دلیل تنوع فعالیت‌های هنری در البرز کارگاه‌های تولیدی انفرادی و گروهی زیادی در این استان فعال است و با توجه به سکونت اقوام مختلف در این استان فرصت‌های بی‌شماری نیز برای توسعه هنرهای دستی وجود دارد که باید از ظرفیت‌ها به درستی بهره‌برداری شود.

وی در بخش دیگری از برنامه‌ریزی برای حضور رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی اصفهان در البرز به منظور توسعه همکاری‌های مشترک با کمیسیون گردشگری البرز خبر داد و گفت: امید است که در قالب امضاء تفاهم‌نامه بتوانیم گام‌های موثری را در راستای تقویت صنعت گردشگری و حمایت از صنایع‌دستی برداریم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت برگزاری رویدادهای مهمی همانند گردهمایی بانوان عضو اتاق بازرگانی اصفهان در نقاط مختلف کشور گفت: باید زمینه را برای حضور بیشتر بانوان در فعالیت‌های مختلف جامعه فراهم کنیم، به ویژه در فعالیت‌های بخش خصوصی که فرصت‌های مناسبی برای مشارکت آنها وجود دارد.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو مژگان ایزدی رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: هدف‌گذاری این شورا بر برقراری پیوند میان بانوان شاغل در حوزه‌های مختلف و توانمندسازی و شبکه‌سازی آنها است، به همین دلیل برگزاری مراسم شهربانو به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و با حضور بانوان عضو اتاق بازرگانی اصفهان برنامه‌ریزی شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی اصفهان برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گفت: استان البرز ظرفیت‌های مناسبی در حوزه گردشگری دارد که بخش مهمی از این توانمندی‌ها در گزارش تصویری تهیه شده از سوی کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز به خوبی معرفی شد و با توجه به چنین ظرفیت‌هایی به دنبال افزایش تعاملات دو جانبه در حوزه گردشگری و رونق این صنعت هستیم.

رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان افزود: یکی از اهداف مهم ما از امضاء تفاهم‌نامه همکاری، برنامه‌ریزی برای جذب هر چه بیشتر گردشگر در البرز و اصفهان است، در حال حاضر با توجه به تغییر شرایط اقتصادی و افزایش هزینه سفرهای خارجی بسیاری از مردم تمایل به انجام سفرهای داخلی دارند و این یک فرصت است که باید برای جذب هر چه بیشتر گردشگر از آن استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه بر اهمیت تهیه کلیپ‌های تصویری متنوع برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور تاکید کرد و گفت: بسیاری از این پتانسیل‌ها برای مردم ناشناخته هستند و با معرفی این ظرفیت‌های حوزه گردشگری می‌توانیم هموطنان را به انجام سفرهای داخلی ترغیب کنیم.

پاسخ دهید