info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

جایگاه مطلوب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی البرز در پایش و ارزیابی شوراهای استانی

کد خبر: 29872
تاریخ انتشار: 30 دی 1402 - 21:00
در نیمه نخست امسال محقق شد:
نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی البرز در پایش و ارزیابی شوراهای استانی در ۶ماهه نخست سال جاری به جایگاه مطلوبی دست یافت.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، یداله مالمیر در یکصدوچهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ضمن گرامیداشت اعیاد ماه رجب، ماه عبادت، استغفار و ماه خضوع و بندگی و چهل‌و‌پنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: هفته گذشته نشست خبری با حضور بیش از ۷۰نفر از پیشکسوتان، خبرنگاران، عکاسان فعال استان در صداوسیما، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌ها و سایت‌های خبری، روزنامه‌ها و سایر نشریات و شبکه‌های اجتماعی برگزار و اهم اقدامات و خدمات اتاق بازرگانی البرز در سال ۱۴۰۲ تشریح شد.

وی با این توضیح که برخی پرسش‌های اصحاب رسانه در نشست با رئیس اتاق بازرگانی البرز به ارائه توضیحاتی در خصوص مصوبات و دستاوردهای جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال جاری اختصاص یافت، افزود: در حضور اصحاب رسانه استان و در پاسخ به سوالات طرح شده از سوی خبرنگاران همچنین توضیحاتی در خصوص استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام در راستای توسعه صادرات و مبادلات تجاری از مبداء استان و تعلیق کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان محصولات کشاورزی به دلیل عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات اشاره شد.

تعلیق کارت‌های بازرگانی ۷۰درصد از تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه‌و‌تره بار استان البرز

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری گفت: متاسفانه به دلیل عدم اعلام شماره حساب بانکی از سوی بانک مرکزی برای پیمان‌سپاری ارزی، اکثر صادرکنندگانی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ صادرات این محصولات را داشتند، با مشکل تعلیق کارت بازرگانی مواجه هستند، از طرفی به دلیل بی‌توجهی بانک مرکزی نسبت به این مسئله، صادرکنندگان مربوطه بلاتکلیف مانده‌اند و از کارت‌های بازرگانی متفرقه برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از سه سال است که صادرکنندگان حوزه کشاورزی با تعلیق کارت بازرگانی مواجه هستند، افزود: در حال حاضر حدود ۷۰درصد از اعضاء اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه‌و‌تره‌بار استان البرز صادرات محصولات خود را با کارت‌های بازرگانی متفرقه انجام می‌دهند.

گرامیداشت سالروز تشکیل اولین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۳دی‌ماه سال ۱۳۹۱ نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز برگزار شد، بیان کرد: در تمامی این سال‌ها در این شورای مشورتی، گام‌های موثری به سمت توسعه شفافیت در پهنه تصمیم‌سازی تا تصمیم‌گیری‏ در راستای حل‌و‌فصل مشکلات و چالش‌های پیش‌روی حوزه تولید، صنعت و تجارت بین‌المللی استان برداشته شد، سالگرد برگزاری نخستین جلسه این شورا را گرامی می‌داریم.

مالمیر تاکید کرد: از زحمات ارزشمند و ارزنده "استاندار و رئیس شورای گفت‌وگو"، "رئیس اتاق بازرگانی البرز و دبیر شورا" و کلیه مدیران دولتی و بخش خصوصی کنونی و پیشین عضو شورای گفت‌وگوی استان بابت همراهی و حضور در ان جلسات قدردانی می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: از زمان تاسیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز تا پایان آذرماه امسال ۱۰۳ جلسه این شورا برگزار شده است که سالانه منجر به اتخاذ مصوبات و دستاورهای مهمی شده است.

۶۹ مصوبه خروجی جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی البرز در ۹ماهه نخست سال ۱۴۰۲

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۹ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی البرز برگزار شده است که خروجی آن ۶۹ مصوبه بوده است، از این تعداد ۶۰ مصوبه استانی و ۹ مورد ملی است، در مجموع تاکنون ۴۷ مصوبه جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال جاری اجرایی شده و ۱۲ مصوبه نیز در حال پیگیری است و تنها ۱۰ مورد هنوز اجرایی نشده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه بر اساس پایش و ارزیابی عملکرد شوراهای گفت‌وگوی اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در ۶ماهه نخست سال جاری، شورای گفت‌وگوی البرز جایگاه ششم را کسب کرد، همچنین با برگزاری ۷ جلسه در نیمه اول سال ۱۴۰۲ از حیث تعداد جلسات رتبه نخست به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز اختصاص یافت.

به گفته مالمیر در مقایسه دستاوردهای شوراهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استانی نیز در ۶ ماهه نخست امسال، استان البرز با اخذ شاخص‌های لازم حداکثر امتیازات را کسب نموده است.

پاسخ دهید