info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

استفاده از ظرفیت خالی صنایع برای اقدامات نوآورانه یک استراتژی برد-برد است

کد خبر: 29895
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1402 - 18:00
مشاور مرکز خدمات نوآوری اتاق بازرگانی البرز:
مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت خالی صنایع برای انجام اقدامات و فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه تاکید کرد که این مهم یک استراژی موفق دو سویه یا برد-برد است.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، داود فدایی در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز با تولیدکنندگان قطعات خودرو استان بیان کرد: نوآوری فرآیند تبدیل ایده به دیده است به عبارتی آنچه که در ذهن شکل گرفته را پرورش داده و به تولید می‌رسانیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به فرآیند پسادیده به منظور دستیابی به سود و رشد گفت: قبل از اینکه تولیدی صورت گیرد باید ابتدا نیازهای جامعه و بازار هدف شناسایی شود.

مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز افزود: امروزه نیازها و خواسته‌های نسل زِد (z)که بیشترین مصرف کنندهگان نهایی محصولات هستند باید شناسایی و بررسی شود.

وی با اشاره به نگرش دنیای امروز به اقداماتی مانند تولید بدون کارخانه عنوان کرد: امروزه نقش سرمایه نامشهود یعنی نوآوری، اعتبار و برند در فعالیت‌های اقتصادی برابر ۹۵درصد و سرمایه مشهود یعنی ماشین‌آلات و تجهیزات فقط ۵‌درصد است.

فدایی با بیان اینکه فعالان اقتصادی نقاط مختلف کشور امروز با موانع عدیده‌ای در تولید مواجه هستند، گفت: اکثر مشکلاتی که از سوی بنگاه‌های اقتصادی مطرح می‌شود مرتبط به نقدینگی، سرمایه در گردش و پرداخت‌های بیمه‌ای، بانکی و مالیاتی است، در حالی که از اهمیت توجه به سرمایه‌های نامشهود غافل هستند و امروز بهترین و سازنده‌ترین تفکرات در دنیا به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر است.

مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: امروزه بخش اعظم انرژی مصرفی به وسیله سوخت‌های فسیلی تأمین می‌شود که دارای انواع آلاینده‌های سمی و خطرناک است و از طرق مختلف به محیط‌زیست و در نهایت به زنجیره غذایی انسان وارد می‌شود و باید با منابع انرژی بدون آلایندگی و پاک جایگزین شود.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان یک منبع انرژی پاک گفت: چنین ظرفیت‌هایی اگر به اشکال مختلف در حوزه تامین انرژی به کار برده شود، نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای آلاینده همچون دی‌اکسیدکربن و دیگر گازهای گلخانه‌ای دارد.

فدایی در بخش دیگری با طرح چند پیشنهاد موثر برای تولیدکنندگان قطعات خودرو استان البرز بیان کرد: تولید بدون کارخانه و استفاده از ظرفیت خالی واحدهای صنعتی برای فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه یک استراتژی موفق دو سویه یا برد-برد است؛ زیرا با این اقدام صاحبان صنایع از تمام ظرفیت تولیدی تحت اختیار خود استفاده می‌کنند و فرد یا افراد صاحب ایده نیز با صرف کم‌ترین هزینه و زمان به نتیجه مطلوب برای ورود به تولید و بازار کار دست می‌یابند.

پاسخ دهید