info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

همکاری مشترک دستگاه‌های دولتی متولی تامین و توانمندسازی نیروی کار با صنایع استان

کد خبر: 29935
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1402 - 17:36
در نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز بررسی شد؛
در دهمین نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز بر ضرورت همکاری مشترک دستگاه‌های دولتی تامین و توانمندسازی نیروی کار با صنایع استان تاکید شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، در دهمین نشست کمیسیون صنعت و معدن چهارمین دوره اتاق بازرگانی البرز که با دستور تامین و توانمندسازی نیروی انسانی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان برگزار شد، مرتضی کوهنورد بیان کرد: به عنوان فعال اقتصادی همیشه امیدوار بوده‌‌ایم که صنعت و دانشگاه به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز در ادامه گفت: صنعتگران و جامعه دانشگاهیان باید به اطلاعات بیشتر نسبت به توانمندی و ظرفیت‌های یکدیگر دست یابند.

وی با تاکید بر اهمیت تشریح امکانات آموزشی دستگاه‌های دولتی برای بخش تولید و صنعت عنوان کرد: می‌توانیم از ظرفیت نیروهای متخصص آموزش دیده در دانشگاه و هنرستان‌های فنی‌وحرفه ای و جهاد دانشگاهی برای تامین نیروی کار مورد نیاز صنعت استفاده کنیم.

در ادامه این نشست احمد غلامی خشگناب دبیرکل اتاق بازرگانی البرز نیز بیان کرد: نیاز است دانش فنی و سطح مهارت نیروهای شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی استان ارتقاء یابد، در این زمینه استفاده از ظرفیت مهارت‌پروری سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

وی با اشاره به مشوق‌های اعلام شده برای اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز در صنایع استان در هماهنگی با این مجموعه گفت: استفاده از ظرفیت زندانیان جرائم غیرعمد و مالی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای صنعتی از دیگر موضوعات مطرح شده است که می‌تواند بخشی از این نیاز را مرتفع کند.

در این جلسه جلال نوری سرپرست جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: در موضوعات توانمندسازی، تربیت و بهره‌وری نیروی کار در شاخه‌ای که ظرفیت ‌آموزشی لازم را دارد، آماده ارائه خدمات به صنایع استان هستیم و زیرساخت مورد نیاز در این رابطه وجود دارد.

وی تاکید کرد: اگر نیرو مهارت، بینش و ایدئولوژی لازم برای کار در بخش‌های مختلف از جمله تولید و صنعت را داشته باشد به راحتی پای کار می‌ماند و با تمام توان فعالیت خواهد کرد.

در بخش دیگری از این نشست اصغر ترکیان رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه ای استان البرز بیان کرد: این دانشگاه متولی پرورش تکنسین فنی است، ۷۰درصد دروس آموزشی به دانشجویان در این دانشگاه عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی و تنها ۳۰درصد تئوریک است.

وی در ادامه برای امضاء تفاهم‌نامه همکاری این دانشگاه با بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی استان به منظور تربیت و اشتغال نیروی کار ماهر اعلام آمادگی کرد.

در این نشست، ابراهیم شادمهر معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز گفت: در کل کشور از مجموع ۲۲ میلیون و ۵۰۰هزار نفر جمعیت شاغل، ۲۹.۷درصد را فارغ‌التحصیلان سطوح مختلف دانشگاهی تشکیل می‌دهند، در حالی که این عدد در البرز کمی بیشتر بوده و حدود ۳۲درصد است.

شادمهر گفت: جمعیت بیکار از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور برابر ۴۳‌درصد و در البرز بیش از ۴۵‌درصد است.

وی در زمینه به‌ کارگیری اتباع بیگانه در صنایع استان نیز بیان کرد: در این مورد جلسات متعددی در استان داشته‌ایم و مقرر شد اتباع خارجی که برگه شناسایی شغل دریافت کرده‌اند، تنها با شرط اشتغال در محیط‌های صنعتی مشغول به کار شوند.

در ادامه این جلسه از سوی صنعتگران البرز نیز مباحثی در خصوص توانمندسازی نیروی کار حوزه صنعت استان، حمایت از نیروهای کار شاغل در مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان، احصاء نیازهای آموزشی این واحدها و تسهیل فرآیند جذب و به‌ گارگیری اتباع بیگانه دارای مجوز کار در این بخش مطرح شد.

پاسخ دهید