info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

برای محافظت از محیط‌زیست، انرژی‌های نو جایگزین سوخت‌های فسیلی شود

کد خبر: 29942
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1402 - 17:38
مشاور مرکز خدمات نوآوری اتاق بازرگانی البرز:
مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز گفت: به دلیل بحران‌های ناشی از استفاده سوخت‌های فسیلی بر محیط‌زیست بحث جایگزینی انرژی‌های نو در جوامع امروزی متداول شده است.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، داود فدایی در دومین جلسه هم‌اندیشی مرکز خدمات نوآوری اتاق بازرگانی با فعالان صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی استان البرز بیان کرد: در کشور از حیث انرژی‌های خورشیدی، بادی و ژئوترمال ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته‌های دور از پتانسیل‌های مختلف به منظور تولید انرژی بهره‌برداری می‌شد، افزود: در یزد از انرژی بادی استفاده می‌شد و در شوش نیز بهره‌برداری از انرژی آبی مرسوم بود و در مناطق بادخیز کشور نیز سیستم‌های بادی را برای تولید انرژی به کار می‌بردند، اما امروزه دیگر از این پتانسیل‌ها استفاده نمی‌شود.

مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز گفت: امروزه با توجه به بحران‌های ناشی از استفاده بی‌رويه از سوخت‌های فسيلی بر محيط‌زیست كـه منجـر بـه لطمه‌های جبران ناپذيری به اكوسيستم شده و همچنين نزديک شدن به زمان اتمام این سوخت‌ها، توجه به مسأله انرژ‌ی‌های نو و جایگزین مانند انرژی خورشیدی تبديل به يك ضرورت شده است.

وی تاکید کرد: قطعی برق صنایع در فصل تابستان به یکی از مشکلات کارخانه‌داران تبدل شده است؛ چرا که این خاموشی‌های مدت‌دار موجب وقفه در خط تولید و در نتیجه لطمه به فعالان اقتصادی است.

فدایی با این توضیح که امروزه استفاده از انرژی خورشیدی به دلیل اهمیت استفاده از انرژی پاک و قابل تجدید در دنیا بسیار رواج پیدا کرده است، افزود: منابع قبلی تامین انرژی از جمله سوخت‌های فسیلی اثرات مخربی بر محیط‌زیست دارد و باعث سه بحران آب، انرژی و غذا در جوامع بشری شده است و با این تفاسیر انرژی خورشیدی می‌تواند به صرفه‌ترین راه‌حل برای تولید انرژی محسوب شود.

وی عنوان کرد: امروزه تمام دولت‌ها برای تولیدات کارخانه‌ای خود به سمت حمایت از کارهای نو و فناوری‌های نوین حرکت می‌کنند که نتیجه آن کاهش آلودگی و مصرف انرژی و همچنین افزایش سلامت و رفاه جامعه است.

در ادامه این نشست فعالان بخش خصوصی استان در حوزه صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی نیز به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

پاسخ دهید