info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

حضور فعالان بخش خصوصی عضو اتاق بازرگانی البرز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

کد خبر: 29956
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1402 - 16:25
فعالان بخش خصوصی اتاق بازرگانی البرز در غرفه‌های نمایشگاهی کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر این تشکل بخش خصوصی در هفدهمین رویداد بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از ۲۳ بهمن‌ماه و طی برگزاری مراسمی با سخنرانی آیت‌الله رییسی رئیس محترم جمهور و با حضور دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد، سفرای کشورهای خارجی و جمعی از فعالان بین‌المللی حوزه گردشگری در سالن اجلاس سران رسما آغاز به کار کرد.

کمیسیون گردشگری واقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز امسال در دو بخش نمایشگاهی مجزا در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران مشارکت دارد، یک غرفه این کمیسیون با حضور فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی البرز در عرصه بیش از ۶۰۰ مترمربعی پاویون اختصاصی استان البرز در سالن ۳۸B فعال است که با مشارکت و همکاری این تشکل بخش خصوصی، اداره‌کل میراث فرهنگی استان، شرکت گردشگری سیمرغ، شهرداری و بخش خصوصی دایره شده است.

در این رویداد مهم بین‌المللی و با حضور انجمن حرفه‌ای دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، انجمن راهنمایان گردشگری، انجمن حرفه‌ای هتلداران و مراکز اقامتی استان، موسسات آموزش گردشگری و در کنار آن ارائه تولیدات و محصولات صنایع‌دستی البرز ، ظرفیت‌های استان در این بخش‌ها به خوبی معرفی شده است.

دیگر غرفه کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز نیز در سالن ۴۱ هفدهمین رویداد بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و در مجاورت غرفه‌های نمایشگاهی کمیسیون‌های گردشگری اتاق ایران و اتاق‌های بازرگانی چند استان کشور فعال است که در این سالن توسط فعالان بخش خصوصی از استان‌های مختلف بخش‌هایی از ظرفیت‌های حوزه گردشگری و صنایع‌دستی کشور به بازدیدکنندگان ارائه شده است.

امضا‌ء تفاهم‌نامه همکاری کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های بازرگانی البرز و اصفهان

در حاشیه برگزاری نخستین روز از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، تفاهم‌نامه همکاری نیز میان روسای کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های بازرگانی البرز و اصفهان به امضاء رسید.

این تفاهم‌نامه در حضور دکتر مجتبی عبداللهی استاندار البرز، مدیرکل میراث فرهنگی این استان و هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران منعقد شد و در قالب آن قرار است به منظور توسعه و رونق صنعت گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های البرز و اصفهان و با هدف گسترش همفکری و همکاری‌های علمی- پژوهشی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مذکور و ایجاد ارتباط و تعامل موثر بین حوزه‌ای اقدامات موثر صورت گیرد.

در جریان برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، علاوه بر حضور فعالان حوزه گردشگری از جمله دفاتر خدمات مسافرتی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ارائه نمونه‌هایی از تولیدات و محصولات صنایع‌دستی، گروه‌های موسیقی آئینی و سنتی از استان‌های مختلف کشور مشارکت دارند و در فضای باز این نمایشگاه نیز چادرهای عشایری، کمپرها و خودروهای کلاسیک نمایش داده شده و این نمایشگاه تا ۲۶ بهمن ماه پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان است.

پاسخ دهید