info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

نقش موثر فعالان حوزه تولید و صنعت در انتخاب نمایندگان اصلح مجلس شورای اسلامی

کد خبر: 30009
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1402 - 15:20
آیت‌اله کازرونی نماینده کنونی استان البرز در مجلس خبرگان رهبری و کاندیدای انتخابات مطرح کرد:
نماینده استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اطمینان مردم به فعالان اقتصادی بخش خصوصی که همواره در مسیر رضایت‌مندی جامعه و پاسخ به نیازها و مطالبات آنها حرکت کرده‌اند، گفت: مشارکت این افراد در انتخاب نمایندگان اصلح در مجلس شورای اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، آیت‌اله محسن کازرونی در نشست‌ هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی حوزه تولید، صنعت و اصناف استان که در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: سنگربانان جبهه‌های جهاد اقتصادی به عنوان پيشگامان جامعه در این حوزه همواره به خوبی ايفای نقش کرده‌اند تا چرخ توسعه کشور از حركت باز نماند.

نماینده استان البرز در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: فعالان حوزه تولید و صنعت با ایجاد زمینه کار و فعالیت برای جمعیت قابل توجهی از افراد جامعه همواره سهم مهمی در کاهش نرخ بیکاری در جامعه ایفا کرده‌اند.

آیت‌اله کازرونی بیان کرد: فعالان حوزه تولید و صنعت سفیران بلند مرتبه آبادانی اقتصادی کشور هستند و نباید مدیران، مسئولان و نمایندگان البرز در مجلس شورای اسلامی نسبت به مسائل و مشکلات آنها بی‌اعتنا باشند.

وی با اشاره به طرح مشکلات فعالان بخش خصوصی البرز در این نشست پیرامون مسائل مالیاتی، فرسودگی تجهیزات و ماشین‌آلات صنعت و ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های تولید در شهرک‌های صنعتی استان گفت: برای رسیدگی به این موارد و در کنار آن رفع و یا اصلاح قوانین مخل کسب‌وکار باید افراد اصلح و شایسته در پارلمان‌های اثرگذاری مانند مجلس شورای اسلامی حضور یابند.

کاندیدای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم به فعالان اقتصادی بخش خصوصی که همواره در مسیر رضایت‌مندی خدا و جلب نظر جامعه فعالیت داشته‌اند، اطمینان دارند و مشارکت این افراد در انتخابات و تعیین نمایندگان اصلح در مجلس شورای اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود: برگزاری پرشور این انتخابات و حضور و مشارکت حداکثری آحاد مردم از جمله فعالان بخش خصوصی پاسخی کوبنده به فعالیت‌های تخریبی دشمنان نظام است.

در بخش دیگری پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: فعالیت نزدیک به ۴هزار واحد تولیدی و صنعتی و حضور ۱۶۰ برند ملی که سهم مهمی در تولید ناخالص داخلی کشور دارند، موجب شده که از این حیث البرز استانی فعال و پویا در کشور باشد.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به همراه هیات نمایندگان و معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی البرز و جمعی از فعالان بخش خصوصی استان در حوزه صنایع‌غذایی و کشاورزی به نمایشگاه گلفود دبی ۲۰۲۴ عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به حضور موفق تولیدکنندگان و صنعتگران استان در این نمایشگاه دستاوردهای مهمی حاصل شد.

وی با اشاره به توانمندی‌های البرز در حوزه صنایع‌غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، قطعات خودرو و دیگر بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی گفت: البرز یکی از قطب‌های مهم صادراتی کشاورزی ایران است که سالانه بخش مهمی از سفارشات کشورهای حوزه خلیج‌فارس به ویژه در زمینه سبزی و صیفی را پوشش می‌دهد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت توجه به مباحث اقتصادی، معیشتی و اجتماعی کشور که بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی داخلی برای دستیابی به شرایط مناسب جامعه در این زمینه پیوسته تلاش می‌کنند، افزود: چنین شرایطی ایجاب می‌کند که در برهه‌ حساسی مانند انتخابات برای تعیین افراد اصلح، شایسته و اثرگذار در این عرصه مشارکت داشته باشیم.

وی با تاکید بر این موضوع که باید افراد دارای سابقه مدیریتی و آشنا به مسائل مختلف از جمله چالش‌های اقتصادی در مجلس شورای اسلامی صاحب کرسی شوند، عنوان کرد: اگر فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی در این زمینه مشارکت نداشته باشند، چگونه می‌توانیم بعدها از نمایندگان منتخب استان پیگیر مطالبات خود باشیم.

وی بیان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی، بسیار حساس و سرنوشت‌‌ساز است و باید افرادی در این پارلمان وارد شوند که سخن و وعده‌های انتخاباتی آنها در مسیر خدمت به مردم باشد، مشارکت بخش خصوصی در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در واقع گام مهمی در مسیر تحقق خواسته‌های فعالان این عرصه است.

در این نشست علی مختاری رئیس اتاق تعاون استان البرز نیز بیان کرد: حدود سه سال است که دبیرخانه مشترک میان اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف در استان شکل گرفته و در این مدت هم‌فکری، هم‌افزایی و هم‌سویی خوبی میان سه اتاق برقرار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های البرز در بخش‌های مختلف عنوان کرد: دو حوزه کشاورزی و صنعت در کنار فعالیت‌های مهم صنفی و اثرگذار از ظرفیت‌های شاخص این استان است.

در ادامه این نشست مدیران و فعالان حوزه صنعت، تولید و اصناف استان ضمن تاکید بر اهمیت حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست‌های مرتبط به بخش خصوصی با ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود خواستار مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات پیش‌رو برای تعیین نمایندگانی اصلح و شایسته در مجلس شورای اسلامی شدند.

پاسخ دهید