info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

بر صادرات سالانه ۲ میلیارد دلاری البرز در پایان سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری می‌شود

کد خبر: 30079
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1402 - 18:29
استاندار البرز:
استاندار البرز با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش رقم صادرات سالانه این استان به رقم ۲ میلیارد دلار در پایان سال ۱۴۰۳ گفت: رشد صادرات موجب افزایش تولید، ایجاد اشتغال و ارزآوری برای استان البرز است.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبداللهی در یکصدوششمین نشست شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز بیان کرد: بر اساس گزارش گمرک استان هدف‌گذاری که برای افرایش رقم صادرات سالانه البرز به یک میلیارد دلار داشته‌ایم، به خوبی محقق شده که این مهم با رشد تولید داخل و به تبع آن افزایش رقم ارزی‌آوری محصولات صادراتی برای استان به نتیجه مورد نظر رسیده است.

وی بر پیش‌بینی برنامه‌ها و اقدامات موثر برای افزایش رقم یک میلیارد دلار صادرات سالانه کنونی استان البرز به عدد ۲ میلیارد دلار در پایان سال ۱۴۰۳ تاکید کرد و گفت: بالا رفتن رقم صادرات البرز بر افزایش توان و ظرفیت استان در حوزه تولید، اشتغال، ارزآوری و بهره‌وری تاثیر زیادی دارد.

عبداللهی با تاکید بر اهمیت توجه به رفع ناترازی انرژی به منظور جلوگیری از قطعی برق و گاز صنایع و واحدهای تولیدی استان که در سال‌های گذشته موجب بروز مشکلات زیادی برای فعالان این عرصه شده است، گفت: امید است با برنامه‌ریزی دولت و اعتبارات تخصیصی که در این زمینه داشته است، در کنار به‌ کارگیری روش‌هایی مانند اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی بتوانیم شاهد رفع مشکلات صنعت در حوزه تامین انرژی باشیم.

وی در بخش دیگری تاکید کرد که بانک‌های دولتی و خصوصی استان البرز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود در سال ۱۴۰۳ در رابطه با اعطاء تسهیلات به فعالان اقتصادی استان بر اساس منابع مالی که در اختیار دارند را تهیه کرده و تا قبل از پایان فروردین‌ماه سال آینده گزارشات مربوطه را ارائه دهند.

استاندار البرز افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در حوزه آب، برق و گاز می‌خواهیم که در خصوص اقدامات مهم برای رفع ناترازی در زیرساخت‌های مذکور به ویژه در بخش‌های تولیدی و صنعتی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سال جاری برنامه‌ها و پیشنهادات آینده در این رابطه را نیز به ما اعلام کنند.

وی در خصوص اهمیت توجه به حوزه سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی البرز در کنار طرح‌های دولتی به منظور کمک به رفع ناترازی انرژی برق و تسریع خدمات‌رسانی به صنایع استان گفت: تعداد و محل‌های اجرای طرح‌‌های جدید تامین انرژی از جمله نصب پنل‌های خورشیدی در استان باید به درستی مشخص شود، ظرفیت‌های مهمی در این خصوص برای افزایش حجم تولید برق و به روزرسانی تجهیزات در نیروگاه شهید منتظر قائم وجود دارد.

استاندار البرز افزود: نیاز است که پس از اتمام سال ۱۴۰۲، گزارشی از فعالیت‌های اقتصادی و اقدامات شایسته صورت گرفته در استان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال در زمینه مهار تورم؛ رشد تولید که در قالب گسترش سطح تعاملات با تولیدکنندگان و صنعتگران و پیگیری مطالبات آنها و افزایش سطح اشتغال در این حوزه محقق شده است با همکاری نهادهای اقتصادی از جمله معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان و اتاق‌بازرگانی تهیه و آماده‌سازی شود.

پاسخ دهید