info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

در تامین نیروی کار مورد نیاز صنایع البرز اولویت با متقاضیان ایرانی است

کد خبر: 30341
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1403 - 17:19
در سیزدهمین کمیسیون صنعت‌ومعدن دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز تاکید شد:
در سیزدهمین نشست کمیسیون صنعت‌و‌معدن دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز تاکید شد که در تامین نیروی کار صنایع استان ارجحیت و اولویت با متقاضیان ایرانی است.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، سید محمدباقر رضوی‌ تقوی در سیزدهمین نشست کمیسیون صنعت‌و‌معدن دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز در ابتدا به جلسه مشترک برگزار شده پیش از تشکیل این جلسه با حضور مسئولان شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان در خصوص خاموشی زمان‌بندی شده و با برنامه در شهرک‌های صنعتی استان اشاره و بیان کرد: در این جلسه مقرر شد که اعمال خاموشی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان تنها بر اساس زمان‌بندی اعلامی باشد.

رضوی تقوی افزود: در خصوص تامین سوخت مورد نیاز دیزل ژنراتورهای واحدهای تولیدی و صنعتی برای استفاده در زمان قطعی برق نیز مقرر شد که محاسبه میزان سوخت مجموعه‌های دارای ژنراتور طبق عددی باشد که کنتور مذکور ثبت می‌کند، البته در این فرآیند با تسهیل شرایط نهایت همکاری لازم را فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان خواهند داشت.

رئیس کمیسیون صنعت‌و‌معدن دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز گفت: طبق گفته مسئولان در بازه زمانی تعیین شده برای مدیریت مصرف برق در فصل تابستان، جداول خاموشی برای مشترکان تجاری و خانگی نیز لحاظ می‌شود تا از این حیث فشار بر صنایع استان کمتر شود.

نیروی کار برخی مجموعه‌های تولیدی آماده افتتاح استان تامین نیست

وی در بخش دیگری با اشاره به موضوع جلسه در خصوص تامین نیروی کار مورد نیاز صنایع استان البرز گفت: در این خصوص در جلسات قبلی کمیسیون برای استفاده از ظرفیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، زندانیان رای باز و یا اتباع خارجی دارای مجوز کار مذاکراتی داشتیم، البته ارجحیت ما این است که بیشتر از نیروی کار ایرانی استفاده شود.

رضوی تقوی بیان کرد: اخیرا در قالب یک طرح مجوز جذب بیش از ۳۵ هزار نفر از اتباع خارجی دارای مجوز برای کمک به تامین بخشی از نیروی کار مورد نیاز صنایع البرز با لحاظ شرایطی خاص از جمله دارا بودن برگه شناسایی شغل و یا دریافت وثیقه از متقاضیان صادر شده است.

وی تاکید کرد: در بحث تامین نیروی کار با توجه به پایین بودن حجم متقاضیان ورود به چرخه صنعت، گاهی شاهد انتقال نیرو میان شهرک‌های صنعتی استان هستیم و یا مجموعه تولیدی آماده افتتاح در استان داریم که نیروی کار آن تامین نیست و به همین دلیل هنوز وارد چرخه کار نشده است، تاکید ما بر این است که شرایط جذب متقاضیان ایرانی در صنایع کشور تسهیل شود؛ زیرا در این مورد اولویت و ارجحیت با به‌کارگیری این نیروها است.

در بخش دیگری از این نشست و با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله استانداری و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از فعالان بخش خصوصی البرز، مطالبی در ارتباط با تهیه اطلاعات آماری دقیق از نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان به نیروی کار مهارت‌ دیده، بررسی نشست‌های تعاملی و رویدادی مختلف با هدف اعلام و تشریح مشاغل و مهارت‌های مورد نیاز صنایع و استفاده کارفرمایان از ظرفیت سامانه ملی جستجوی شغلی مطرح شد.

پاسخ دهید