info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

با تبدیل ۸ لکه صنعتی البرز به شهرک صنعتی مشمول قوانین و امکانات دولتی مرتبط می‌شوند

کد خبر: 30351
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1403 - 23:38
استاندار البرز:
استاندار البرز با اشاره به دستاوردهای شاخص دولت سیزدهم در البرز گفت: با تبدیل ۸ لکه صنعتی به شهرک، از این پس مشمول تمامی قوانین، مقررات، امکانات و مشوق‌های مرتبط به این حوزه ‌می‌شوند.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبداللهی استاندار البرز در یکصدوهفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بیان کرد: در دولت سیزدهم با توجه به مسئولیت‌پذیری نسبت به حوزه اقتصاد از جمله صنعت و تولید استان جلسات مختلفی با حضور فعالان این عرصه برگزار و مشکلات آنها را بررسی کردیم، موفقیت‌هایی در بخش‌هایی حاصل شد و در چند حوزه باقیمانده باید بیشتر تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در طول فعالیت دولت سیزدهم همواره محور تلاش و خدمت شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و مسئولان و دولتمردان در راستای پیشبرد اقدامات موثر در بخش‌های مختلف کشور بوده است، افزود: باید اقدامات شایسته صورت گرفته در دولت کنونی در نقاط مختلف کشور از جمله البرز به درستی اطلاع‌رسانی شود، بی‌شک دستاوردهای دولت سیزدهم در ادوار قبلی نظیر نداشته است.

استاندار البرز با بیان اینکه اخلاق‌مداری یکی از ویژگی‌های شخصیتی مهم شهید آیت‌الله رئیسی بود، افزود: اما ولایت‌مداری، ولایت‌پذیری، مجاهدت و اخلاص شهید جمهور بسیار شاخص‌تر بود که ما باید به عنوان کارگزاران این نظام از این خصائل به شایستگی الگوبرداری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت سیزهم عنوان کرد: احیای بیش از ۵هزار واحد اقتصادی راکد و ایجاد ۱۱۸هزار اشتغال، عضویت رسمی در پیمان همکاری‌های شانگهای، انعقاد ۳۷۰ تفاهم‌نامه در حوزه‌های اقتصادی و افزایش صادرات از محل درآمدهای نفتی تنها بخشی از این دستاوردها است.

وی افزود: در دولت سیزدهم و در حوزه ساخت مسکن ملی به عنوان نمونه در شهر جدید مهستان در البرز حدود ۱۰‌هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شد.

احداث اولین مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان کشور در مجاورت بیمارستان امام علی (ع) کرج

عبداللهی گفت: پروژه‌های بزرگ بیمارستانی از جمله بیمارستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فردیس در دولت کنونی در البرز افتتاح شد، در این حوزه پروژه‌هایی نظیر بیمارستان‌های کمالشهر، تامین‌اجتماعی هشتگرد و طالقان و چند پروژه درمانی بخش خصوصی استان با سرعت در حال تکمیل است، به‌ واسطه این اقدامات در دولت سیزدهم حدود هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه استان اضافه شد.

استاندار البرز در بخش دیگری این نوید را داد که اولین مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان کشور در مجاورت بیمارستان امام علی (ع) در عظیمیه کرج در حال تکمیل است که بخش عمده آن تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در این بیمارستان، بیماران مبتلا به سرطان با تعرفه‌های دولتی تحت مراحل درمانی قرار می‌گیرند.

وی افتتاح بخشی از پروژه اتوبان شهید سلیمانی کرج را از دیگر دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در البرز عنوان کرد و افزود: در این راستا نیز بخشی از بزرگراه شهید سلیمانی کرج در جریان سفر شهید جمهور؛ آیت‌الله رئیسی به البرز مورد بهره‌برداری قرار گرفت که درصدد هستیم تا هفته دولت ادامه آن نیز تکمیل و افتتاح شود، همچنین در این مسیر احداث بلندترین پل خاورمیانه با سرعت در حال پیشرفت است.

پیشبرد طرح‌های پست توزیع برق در شهرک‌های صنعتی استان در دولت سیزدهم

استاندار البرز در بخش دیگری با اشاره به خدمات شایسته‌ای که در دولت سیزدهم برای تولید انرژی و اجرای پروژه‌های گازرسانی انجام شده است، گفت: پیشبرد طرح‌های پست توزیع برق در کرج و به موازات آن در شهرک‌های صنعتی استان به عنوان اقدامات مهم انجام شده در حوزه وزارت نیرو در البرز مطرح است، این استان با انتقال گاز به تمامی نقاط روستایی به استانی سبز از این حیث نیز تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده در دولت سیزدهم، ۸ لکه صنعتی البرز به شهرک صنعتی تبدیل شد که از این پس مشمول تمامی قوانین، مقررات، امکانات و مشوق‌های مرتبط به این حوزه ‌می‌شوند.

عبداللهی در بخش دیگری با اشاره به در پیش داشتن انتخابات ریاست جمهوری خواستار مشارکت فعالان بخش خصوصی در این عرصه شد.

پاسخ دهید