info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

اولویت نخست بانک توسعه صادرات تعامل با صادرکنندگان است

کد خبر: 8314
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 11:28

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران اولویت نخست این بانک را تعامل نزدیک با صادرکنندگان عنوان کرد و رفع موانع موجود در مسیر توسعه صادرات با همکاری و هماهنگی بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، علی صالح آبادی صبح امروز در نشست هم اندیشی با صادر کنندگان و بازرگانان در اتاق بازرگانی استان البرز گفت: حضور مستمر کارشناسان این بانک در همه استانها با هدف ارتباط تنگاتنگ به صادرکنندگان و تهیه و دستیابی به راهکارهای مناسب برای رفع چالش های موجود در مسیر صادرات و حضور فعال در بازارهای صادراتی در دستور کار بانگ توسعه صادرات ایران قرار گرفته است.

وی بااشاره به طرح  مشکلات صادرکنندگان استان البرز در بحث مسائل ریالی و ارزی اظهار کرد: ما تسهیلات این استان را نسبت به گذشته افزایش می دهیم.

وی افزود: تسهیلات پرداختی ما در البرز درحال حاضر ۲۲۰ میلیارد تومان است که شعب ما در استان البرز پرداخت کرده  و از این رقم‌ ۱۱۶ میلیون یورو تسهیلات ارزی در البرز پرداخت شده است ۔

صالح آبادی گفت: با توجه به سرمایه در گردش  بنگاههای صادراتی  جهت افزایش صادرات و حفظ توان تولید، باید این ارقام افزایش یابد و ما برای افزایش قابل ملاحظه تسهیلات پرداختی تا پایان سال آمادگی داریم.

وی افزود:  در حوزه های ارزی اسکناس که  صادرکنندگان وارد کشور می کنند،  ما با تفاهمی که با بانک مرکزی انجام دادیم این آمادگی را داریم که ارز حاصل از صادرات صادر کنندگان را به نرخ ازاد و با نرخ روز به هر میزانی که باشد خریداری کنیم و در همان روز ریال ان را به حساب صادر کننده واریز کنیم۔

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: در بخش حواله ارزی ما می توانیم در شعب خارج از کشورمان ارز صادرکنندگان  را دریافت کنیم تا ضمن تسهیل درجابجایی ارز انجام دهیم و رفع تعهد ارزی، وجه آنان را نگهداری کنیم.

 وی اضافه کرد: ما امادگی داریم در زمینه ًبت سفارش واردکنندگان‌ واردات مواد اولیه از خارج از کشور دارند ، جهت تامین ارز انها همکاری کنیم .

 وی با اشاره به اینکه در حوزه دانش بنیان ها جزو کشورهای پیشرو هستیم, بیان کرد: ما در بحث فن آوری نانو رتبه چهارم را در دنیا داریم و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در حوزه نانو در سال ۹۷ صادارت داشته ایم۔

صالح ابادی با اشاره به اینکه  با چنین صادراتی و رشد بسیار زیادر در تولید نانو و حوزه دانش بنیان ما امادگی داریم که تسهیلات بیشتری را برای این حوزه اختصاص دهیم.

وی گفت: در این راستا  ۱۱ شهریور ماه در تهران همایشی در حوزه دانش بنیان برگزار خواهد شد و در آن همایش ما بسته های لازم را در این حوزه اعلام می کنیم۔

مدیر عامل و رییس هیت مدیره بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به حذف چهارتا صفر عنوان کرد: ما در حال حاضر با توجه به تورم های مختلف که در سالهای گذشته داشتیم برای خرید حجم زیادی از پول باید استفاده شود که معمولا در دنیا برای سهولت در معاملات صفرهای پول را حذف می کنند تا پولهایی با قابلیت ارزش بالاتر وارد بازار شود و حجم پول مورد نیاز کمتر شود.

 وگفت: در کشور ما هم این موضوع در حال بررسی است که در صورت تصویب مجلس می توانیم‌  از پولهای خوردتر برای خریدهای سنگین تر استفاده کنیم .

مطالب مرتبط

پاسخ دهید