info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

طی برگزاری نشستی مطرح شد؛ تعامل میان کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز و اداره کل تعاون استان

کد خبر: 16537
تاریخ انتشار: 25 دی 1399 - 16:41

در نشستی میان رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز و مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن تاکید بر تعامل میان طرفین بر حمایت از کارآفرینی زنان و مشاغل خانگی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شادی حاضری روز بیست و پنجم دیماه سال جاری در نشست با مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز ضمن تاکید بر مواردی از جمله اقدامات انجام شده در کمیسیون گردشگری اتاق و خدمات و تسهیلات ارائه شده در اتاق البرز از ضرورت توجه به بحث بیمه هنرمندان صنایع دستی و اشتغال کارآفرینان سخن گفت.

وی تاکید کرد: در رسته مشاغل صنایع دستی، گروه هایی از جمله قالیبافان، سفالگران و یا زنان شاغل در صنعت بسته مواد غذایی نیاز است که در سامانه مشاغل خانگی اداره کار ثبت نام کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز توضیح داد: با ثبت مدارک هنرمندان صنایع دستی در سامانه مشاغل خانگی اداره کار آنها می توانند از مزایایی مانند پرداخت تسهیلات بانکی برخوردار شوند.

وی بیان کرد: بخش مهمی از اشتغال زنان در استان به موضوع مشاغل خانگی روستائیان باز می گردد و صندوق بیمه روستایی بدین منظور ایجاد شده است تا در راستای رفع مشکلات و پیگیری درخواست های زنان روستایی شاغل در بخش مشاغل خانگی اقدامات لازم صورت گیرد.

حاضری با اشاره به اهمیت توجه به بیمه عشایری هم گفت: بخش مهمی از اشتغال بانوان هم در این شاخه تعریف شده است و باید سرفصل های معینی برای حمایت از زنان عشایری در بحث اشتغال و کارآفرینی انجام شود.

در بخش دیگری از این نشست ابراهیم شادمهر هم بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ رشته در سامانه مشاغل خانگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز موجود است.

مدیرامور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز افزود: بالغ بر ۱۴۹ مورد از مشاغل خانگی تحت پوشش بیمه روستایی هستند که این مهم تاثیر بالایی در شناخته شدن این دسته از مشاغل داشته است و در قالب آن شناسنامه کاری برای روستائیان تعریف می شود.

وی عنوان کرد: صندوق بیمه روستایی بر حسب رشته مشاغل خانگی تعرفه هایی مشخص دارد که بر اساس پرداخت آن توسط روستائیان، این افراد تحت پوشش صندوق بیمه روستاییی قرار می گیرند.

شادمهر در ادامه از دو طرح اجرایی شده کارورزی و مشوق بیمه ای کارفرمائیان وزارت تعاون سخن گفت  وجزئیات این طرح ها را ارائه داد که مورد استقبال رئیس کمیسیون گردشگری اتاق البرز قرار گرفت و مقرر شد که مزایای این طرح ها از سوی اتاق بازرگانی برای فعالان بخش خصوصی استان تشریح شود.

به دنبال برگزاری این نشست، مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون البرز از نمایشگاه توانمندی های استان مستقر در اتاق بازرگانی البرز بازدید و تاکید کرد که در قالب این نمایشگاه ظرفیت های مختلف تولید و صنعت استان نمایش داده شده است.

همچنین مقرر شد تا در جلسه آتی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز، مدیرامور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون استان هم حضور یابد و مزایا و تسهیلات این مجموعه را برای اعضای کمیسیون تشریح کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید