info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

برگزاری شصتمین جلسه شورای گفتگوی استان البرز

کد خبر: 6322
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1398 - 12:55

اتاق بازرگانی البرز موتور محرک اقتصاد استان محسوب می شود

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: ضرورت دارد که فرصت مناسبی برای تمامی تشکل ها فراهم شود تا دغدغه های خود را بیان کنند تا با اجماع نظرات به جمع بندی درستی برسیم.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز عزیز الله شهبازی با اشاره به یک مقاله تخصصی در حوزه اقتصاد و تاثیر بخش خصوصی در این حوزه افزود: ایجاد بسترهای ارتباط بخش خصوصی داخل کشور با نظام اقتصاد بین الملل و تسهیل گری و عدم دخالت دولت در این حوزه مورد تقاضای بخش خصوصی است. وی ادامه داد: با توجه به جلسات تخصصی و بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی و صنعتی، این بخش در استان حرکت ها به سمت بالندگی است. شهبازی گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان هوش بالایی دارند و در راستای اعتلای کشور و انتفاع شخصی بسیار برنامه محور و پویا اقدام می کنند استاندار البرز افزود: آرامش سیاسی و رونق اقتصادی مانند 2بال توسعه برای پرواز محسوب می شوند. **تشکیل ستاد نظارت بر گمرکات البرز ضروری است

استاندار البرز با اشاره به خدمات گمرکی و فعالیت صنایع صادرات محور بر تشکیل ستاد نظارت بر گمرکات استان تاکید کرد.

شهبازوی  افزود: باید وضعیت صادرات و واردات استان مورد بررسی دقیق و رصد قرار گیرد. وی بیان داشت:گمرک از دغدغه های عمده واحدهای تولید بزرگ استان است از این رو باید ستاد نظارت بر گمرکات استان ایجاد شود که این امر نظارت شود. استاندار البرز گفت: البرز ظرفیت های بالایی در حوزه صادرات دارد و باید به مسیری حرکت کنیم که صنایع با فراغ بال بیشتری اقدامات و برنامه های خود را پیش ببرند. وی با بیان اینکه طی نشستی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت گمرک منطقه ویژه پیام گفت و گو خواهد شد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز به نوعی موتور محرکه اقتصاد استان محسوب می شود که باید از ظرفیت های آن به نحو مطلوب بهره برداری کرد. وی خاطرنشان کرد: در شورای برنامه ریزی استان نیز انتظار می رود که اتاق بازرگانی نیز حضور داشته باشد چرا که فعالیت این اتاق تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی استان دارد. استاندار البرز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت اجرای اصل 144 قانون اساسی گفت: بر این اساس تکلیف ما در حوزه بهره برداری از ظرفیت بخش خصوصی مشخص است. وی افزود: دولت ها کوچک می شوند و تسهیل گری و سیاست گذاری را برعهده می گیرند و باید بخش خصوصی وارد عمل شود زیرا هر کجا که کار برون سپاری شده و از ظرفیت های مردمی استفاده کردیم، نتایج خوبی داشته است. شهبازی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که فرصت مناسبی برای تمام تشکل ها فراهم شود تا دغدغه های خود را بیان کنند و با اجماع نظرات به جمع بندی درستی برسیم. شهبازی گفت: با توجه به ظرفیت هایی که برای افزایش تولید در استان وجود دارد به طور قطع باید زیرساخت های لازم فراهم شود از این رو 2 ایستگاه فوق توزیع در استان شکل خواهد گرفت. وی افزود: اطلاعات ما در زمینه واحدهای صنعتی مشکلات، موانع، فرصت ها و ظرفیت ها باید به دقت احصا شود تا تصمیم گیری درستی در این خصوص صورت گیرد. استاندار البرز اضافه کرد: ضرورت دارد که تدابیری اندیشیده شود تا مشکلات واحدهای صنعتی در داخل استان حل شود و ارجاع موانع به تهران، گاهی از عدم ارتباط گیری صحیح بین مدیران و تولیدکنندگان است. وی ادامه داد: در حوزه تمرکز زدایی از استان به جد وارد عمل شده ایم و طی ابلاغی از فرمانداران خواسته شده که بستر این امر را ایجاد کنند. استاندار البرز افزود: از مدیران دستگاه های استان انتظار می ورد در هفته یک روز را به شهرستان ها اختصاص دهند و مشکلات و موانع مردم و حوزه مربوطه را مورد بررسی قرار دهند. وی تصریح کرد: ایجاد اداره گمرکات استان در دستور برنامه های استان قرار گرفت تا از این طریق صنایع و واحدهای تولیدی با سهولت بیشتری اقدامات خود را پیگیری کنند. شهبازی گفت: کارگروه شناسایی واحدهای نیمه فعال و غیر فعال و در ذیل آن کارگروه مشکل یابی واحدها در اتاق بازرگانی استان تشکیل خواهد شد. استاندار البرز بیان داشت: برای حل مشکلات و موانع همت ملی و منطقه ای نیاز است و با توجه به شواهد موجود، عزم حل مشکلات وجود دارد . وی ادامه داد: بر اساس راهبردهای نظام در رابطه با رونق تولید، اشتغال، سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تسهیل گری مسیر مشخص است. شهبازی اظهار داشت: جای خرسندی است که مجموعه استان در قالب یک تیم متحد و منسجم در خصوص تسهیل و رفع موانع تولید در این دوران گذر همراه سرمایه گذاران و بخش خصوصی هستند.

حضور پررنگ در بازار صادرات مستلزم ایجاد خدمات "کارگو سنتر"در استان البرز است

در ادامه این نشست رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به مزیت وجود فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام و امکانات و توانائی های تولیدی و صنعتی البرز گفت: حضور پررنگ‌ در بازار صادرات مستلزم‌ ایجاد و ارائه کلیه خدمات بسته بندی و حمل و نقل هوائی " کارگوسنتر" در این خطه است.

وی اضافه کرد: تنها صادرات صیفی جات و گل و‌گیاه استان ما به کشورهای حاشیه خلیج فارس وخاور میانه روزانه ٢٤ كانتينر است ، لذا ضروری است بستر برای حمل و نقل هوائی در پوشش "کارگوسنتر" در استانمان فراهم شود.

* ضرورت برخورداری استان ازظرفیت کامل‌فرودگاه بین الملل پیام

بنامولايي ضمن اشاره به گران و مقرون به صرفه نبودن سوخت هواپیماهای باربری، افزود: در صورتی که سوخت هواپیماهای باربری با قیمت سوخت هواپیماهای مسافربری در اختیار فرودگاه پیام‌ البرز قرار گیرد، شاهد ایجاد تحول در صادرات استان خواهیم بود.

وی گفت: درصورت کاهش قیمت سوخت هواپیماهای باربری در فرودگاه بین المللی پیام ، صادرات استان به خصوص محصولات کشاورزی که بایستی در حداقل زمان به کشورهای مقصد صادر شود از طریق هوائی انجام خواهد شد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز اظهار کرد : براي تبديل منطقه ويژه اقتصادي پيام به يك قطب اقتصادي مهم ضروری است زیرساخت های لازم ایجاد شود.

بنامولائی گفت: در حال حاضر چند شركت خارجي براي سرمايه گذاري و ايجاد حمل و نقل هوائی باری در استان اعلام امادگي كرده اندکه امید است این مهم با موفقیت در حد انتظار همراه شود.

وی افزود: در گذشته حضور اتاق بازرگاني در هيات رييس شركت شهرك هاي صنعتي استان البرز وجود داشت گه ادامه اين روند مي تواند همکاری در توسعه صنعتي و تجارت استان را تقویت نماید.

بنامولايي با اشاره به نشست اخیر با وزير اقتصاد در اتاق بازرگاني ايران گفت: ما به دنبال معافيت مالياتي در شعاع ١٢٠ كيلومتري شهرك اشتهارد براي همه سرمايه گذار های اين منطقه هستیم و مذاکرات پیرامون این مهم را تا حصول نتیجه نهائی ادامه می دهیم و در این راستا مصوبه لازم را براي كساني كه در قبل در این منطقه سرمايه گذاري كرده اند تصویب شده است .

وی افزود: اگر بتوانیم برای کل استان البرز معافيت مالياتي بگيريم ، در مسیر توسعه صنعتی استان تحول شگرفی ایجاد خواهد شد.

 رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره برگزاري هفته پژوهش گفت: در آئین ویژه این هفته همراهی و همفکری  دانشگاه خوارزمي ، استارتاپ ها ، بخش خصوصي ، سازمان صنعت و پارك و علم و فناوري در مسیر تحول در اقتصاد و پویائی استان را شاهد بودیم .

   بنامولايي افزود: در اين هفته  ما فقط به دنبال ارايه عملكرد نبوده ، بلکه نقشه راه براي اينده  جوانان را در دستور کار قرار دادیم تا اميد بخش دانشجويان باشيم.

   وي در بخش ديگر از اظهاراش با اشاره به اينكه در دنيا محور مسايل اقتصادي اتاق هاي بازرگاني هستند اظهار كرد: با توجه به نگاه استاندار محترم به بخش خصوصي براي ميدان داري در هيات مديره منطقه ويژه اقتصادي گفت: ما در این گذر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

*ضرورت تشکیل سازمان اموال تملیکی در استان البرز

   رحیم بنا مولائی در ادامه اظهاراتش از نبود سازمان اموال تمليكي در اقتصاد و دارايي به عنوان یک چالش نام برد و گفت: این مشکل باعث سردرگمي برخی تجار و كساني شده كه كالا وارد استان می کنند .

وي افزود: پرونده هاي مالياتي كه در تهران گرفته مي شود  بایستی به درامد استان اضافه شود .

وی  همچنین در ادامه این نشست بر  تفویض اختيار به مديران بانك هاي استان  تاکید کرد.

استان البرز سه هزارو500 واحدتولیدی و صنعتی بزرگ ، متوسط و کوچک دارد که بیش از 120 هزار نفر دراین صنایع مشغول به کار هستند ضمن آنکه بخشی از تولید البرز صادراتی است.
مطالب مرتبط

پاسخ دهید