info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

هفتاد و دومین جلسه شورای گفت گو دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد

کد خبر: 11961
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1399 - 11:27

هفتاد و دومین جلسه شورای گفت گو دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار البرز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز ،رییس اتاق بازرگانی البرز، رییس دادگستری کل استان ، جمعی از نمایندگان اتاق ، مدیران ، مسئولان و فعالان اقتصادی استان برگزار شد.

در این جلسه پس از پخش سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه تسهیل فرآیند اداری جهت رونق تولید،  بنامولایی رییس اتاق بازرگانی البرز، ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: با تلاش نمایندگان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی ،صادراتی استان البرز بعنوان  یکی از نمادهای افتخار استان و عامل تقویت توانمندی های بخش خصوصی بازگشایی شد.

بنامولایی اعلام آمادگی کرد که با یاری استاندار محترم  و همکاری سازمان صمت، جهاد کشاورزی ،پارک فناوری و تشکل های بخش خصوصی توسط اتاق بازرگانی البرز میتوانیم نمایشگاهی را ترتیب دهیم که به جای عرضه توانمندی شرکت‌ها، به ارائه نیازمندی‌های آنها اختصاص یابد و فرصت مناسبی برای افراد موفق و صاحب ایده در شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و همینطور انطباق آنها با  تولید کننده ها شود تا بتوانند با استفاده از توان فنی و مهندسی خود نسبت به ارائه راه حل و یا تولید محصول و انعقاد قرارداد بپردازند.

رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: با توجه به  فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تسهیل صدور مجوزها، نیازمند حمایت استانداری هستیم تا با گسترش و آماده سازی زیرساخت های لازم سخت افزاری و شبکه ، از طریق راه اندازی پنجره واحد ، بتوانیم به اهداف سازمانی خود و استان برسیم.

رحیم بنامولایی تصریح کرد: در شرایط تحریم  یکی از ظرفیت های بسیار خوب جهت تحقق شعار جهش تولید ، صادرات از طریق تبادل پول های ملی با کشورهای همسایه و تعاملات تجاری با آنها به ویژه منطقه اوراسیا و آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس است که تحقق این امر  میتواند  با حمایت بانک مرکزی و همچنین دولت از بخش خصوصی انجام شود .

وی افزود: ما میتوانیم با انسجام مدیریتی ، ارتباط  با تجار ، تولیدکننده های کشورهای همسایه و گرفتن یکسری خدمات و بخشی از مواد اولیه از آنها ، به دو هدف رونق صادرات و همینطور پوشش واردات دست پیدا کنیم ، اتاق ها نیز می توانند محوری جهت تحقق این اهداف باشند.

بنامولایی در ارتباط با کنترل روند افزایش تورم که موجب نارضایتی ، مشکلات معیشتی و ایجاد شکاف بین آحاد مردم شده است گفت: یکی از مهمترین مشکلات واحد های تولیدی، نقدینگی است که در این زمینه میتوان به جای اعطای وام به تولیدکننده ، وام را به شرکت های پخش پرداخت  و با این راهکار گردش نقدی مناسبی را در عرصه تولید ایجاد کرد.

رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به تغییرات بوجود آمده  در روند مصرف، تامین کالا، تامین آموزش و ... به واسطه ویروس کرونا گفت:  می بایست با استفاده حداکثری از شرایط موجود و با بالا بردن بهره وری و تغییر نظام پرداخت از وقت مزدی به کارمزدی نسبت به راه اندازی کسب و کارهای نوین اقدام نمود.

در ادامه این نشست برخی از فعالان اقتصادی در زمینه موانع و مشکلات تولید و همچنین فعالیت های انجام شده در راستای تحقق شعار سال  به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این جلسه رییس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های مختلف شورای حل اختلاف برای حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی از تشکیل شورای مشورتی اقتصادی خبرداد و گفت: این شورا با حضور سه نماینده از اتاق بازرگانی و یک  نماینده از شهرک های صنعتی و نماینده دولت  تشکیل می شود .

حسین فاضلی هریکندی گفت:  هدف از تشکیل شورای مشورتی اقتصادی این است که فعالان اقتصادی چالش ها و مشکلات خود را بدون واسطه و دغدغه مطرح کنند .

در این جلسه استاندار البرز ضمن  تاکید بر لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی گفت: خوشبختانه اتاق بازرگانی البرز در شرایط تحریم توانسته است گام های موثری در زمینه رونق تولید بردارد.

 وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه تحریم و تاکید ایشان بر استفاده از ظرفیت های بومی و ملی در شرایط فعلی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و اتحاد و انسجام نمایندگان قوای سه گانه در استان بتوانیم در رفع مشکلات مردم و فعالان اقتصادی گام های مؤثری برداریم .

وی ادامه داد در شرایط تحریم می توان با انسجام  ملی و استفاده از اندیشه های ایرانی  و ظرفیت های بومی در جهت تحقق شعار جهش تولید حرکت کرد.

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به مصوبه بسته های حمایتی مالیاتی از تشکیل کارگروهی جهت رصد و جذب اعتبار 1252 میلیارد تومانی مصوب دولت جهت حمایت از آسیب دیدگان از ویروس کرونا خبر داد.

در ادامه این جلسه پیشنهادات جلسه کارشناسی با موضوع گزارش" اقتصاد کرونا "در حوزه مالیات به همراه بسته پیشنهادی دبیرخانه شورا در راستای حمایت از فعالان اقتصادی استان در حوزه مذکور و هچنین گزارش دبیرخانه شورای گفتگوی مرکز با موضوع " اقتصاد کرونا " در حوزه تأمین مالی کسب و کارها مطرح و با اصلاحاتی به تصویب رسید.

ضمناً با تأکید استاندار محترم مقرر گردید ضمن بازدید ایشان از محل نمایشگاه بین المللی استان به همراه معاونت محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاههای اجرایی مربوطه و مدیرعامل و هیأت مدیره نمایشگاه نسبت به تعیین تکلیف و عملیات اجرایی نمایشگاه اقدام و گزارش آن در جلسه آتی شورا ارائه گردد.

همچنین با عنایت به گزارش ارائه شده توسط مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص شیوه نامه پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا مقرر گردید کمیته ای با مسئولیت معاونت محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل و پیگیری های لازم جهت جذب اعتبارات پیش بینی شده انجام شود.

در پایان این نشست، دهمین سالگرد تاسیس اتاق بازرگانی البرز با حضور اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی  برگزار و نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی ،صادراتی استان البرز بازگشایی گردید.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید