info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

ضرورت راه اندازی میز ملی توسعه صادرات محصولات سبزی و صیفی البرز/ تسریع در رفع تعلیق کارتهای بازرگانی صادرکنندگان

کد خبر: 20198
تاریخ انتشار: 7 تیر 1400 - 18:44

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به ضرورت راه اندازی میز ملی توسعه صادرات محصولات سبزی و صیفی در این استان گفت: رفع تعلیق کارتهای بازرگانی صادرکنندگان البرز تسریع شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی در نشستی که به منظور بررسی راهکارهای اجرایی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و اختصاص میز ملی توسعه صادرات محصولات سبزی و صیفی استان برگزار شد، اظهار داشت: تحقق شعار سال بر مبنای تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها در اتاق بازرگانی در تمامی استان ها به عنوان نقشه راه مدنظر قرار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار سال بر مبنای تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها، اگر قرار است که کشور مسیر صادرات محور، ارز آوری بیشتر و اشتغال زایی را پیماید، باید موانع در این زمينه را از سد راه بر دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اينکه سال قبل این استان در زمینه تولید و صادرات محصولات کشاورزی رشد بسیار خوبی داشت، افزود: در سال ۹۹ ثبت رقم رشد بیش از 100 درصدی صادرات استان بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه سال قبل بیش از ۱۵ هزار کانتینر محصولات کشاورزی مشتمل بر سبزی و صیفی و ... از البرز به خارج صادر شده است، گفت: البته در همان سال موضوعاتی از جمله تعلیق کارت های بازرگانی، مشکلاتی را برای صادرکنندگان بخش کشاورزی به همراه داشت.

رضایی با اشاره به پیگیری‌هایی که سال قبل در اتاق بازرگانی البرز و در حضور رئیس سازمان توسعه تجارت کشور در مورد مسئله تعلیق کارت‌های بازرگانی انجام شد، افزود: بخشی از این کارت‌ها رفع تعلیق شد اما تعدادی دیگر هنوز آزادسازی نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز مشکلات زیادی برای صادرکنندگان حوزه کشاورزی وجود دارد، گفت: بخشی از مشکلات آنها به مسئله با گمرک در مورد ارزش گذاری کالاهای صادراتی و بخشی دیگر به بخش نامه‌های خلق الساعه باز می گردد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: با توجه به اینکه البرز در صادرات محصولات کشاورزی رشد چشمگیر داشته است، لازم است که یک میز تخصصی سبزی و صیفی برای رسیدگی و پیگیری به مشکلات آنها داشته باشیم تا در قالب تشکیل آن یکسری کمیته ها را بتوانیم در راستای رفع موانع تولید و طرح مشکلات فعالان این حوزه با مسئولان ملی پیش ببریم.

وی با تاکید بر اینکه فعالان حوزه کشاورزی تمامی کارها از تولید تا صادرات و فروش محصولات در بازارهای خارجی را خود پیش می برند، عنوان کرد: در این ميان برگزاری میزهای تخصصی ملی نقش مهمی دارد.

رضایی افزود: در البرز خوشبختانه مدیران استانی هماهنگی خوبی در تسریع و پیشبرد کارها دارند، اما در بحث پیگیری برخی مشکلات که نیاز به تصمیمات کلان دارد به دلیل قوانین دست و پاگیر و صدور یکسری بخش نامه‌ها با چالش‌هایی در بحث صادرات مواجه هستیم، امید است از سوی مسئولان دولت با بها دادن بیشتر به بخش خصوصی و توسعه همکاری با فعالان این عرصه مشکلات صادرکنندگان کمی تعدیل می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید