info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

معاون قضایی دادستان کل کشور: برخی تولیدکنندگان از مسئولان دلخورند/ دستگاه قضایی دهها شرکت در البرز را به تولید بازگرداند

کد خبر: 19442
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1400 - 14:49

معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه گذاری با حرف و شعار عملیاتی نمی‌شود ، گفت: دستگاه قضایی دهها شرکت در البرز را به تولید بازگرداند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، سعید عمرانی در جریان بازدید از پالایشگاه غلات زر و شرکت‌های زر فروکتوز و زرکام این مجموعه اظهار داشت: اقداماتی که در این پالایشگاه غلات و دیگر سایت های تولیدی آن انجام شده، بسیار ارزشمند است و مهندسان و نخبگان ایرانی که چنین کارهای عظیمی انجام می دهند سبب افتخار هستند.

وی با اشاره به بازدید از ابر پروژه زرکام که بزرگترین پروژه کانفکشنری خاورمیانه در زمینه تولید محصولات جدید و با کیفیت مشتمل بر شیرینی و شکلات است، افزود: قدرت اشتغال زایی در این بخش بالغ بر 5 هزار نفر است و جای پرسش دارد که به چه دلیل، در اثر چه موانعی و با کدام پشتوانه هنوز این مجموعه افتتاح نشده است.

وی ادامه داد:ما باید از این اقدامات مهم تولیدی و صنعتی حمایت کنیم و موانع پیش روی تولیدکنندگان را برداریم.

معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه گذاری با حرف و شعار عملیاتی نمی‌شود، گفت: گاهی افراد در بخش ها و قسمت‌های مختلف کشور و نظام آنچنان در وصف سرمایه گذاری سخن می گویند که شنونده لذت می برد اما عملا می بینیم که این مشکلات در سوژه‌های مختلف تولیدی هنوز حل نشده است.

وی با اشاره به اینکه فرمان و دستور رهبر معظم انقلاب در مورد تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها یک امر مولوی و ارشادی است، افزود: اگر قرار باشد هر آنچه به عنوان تصمیم طی سال های 98 و 99 داشتیم، امسال هم همان اهداف را دنبال کنیم و جواب رد دادن به سرمایه گذار و تولید کننده را اکنون هم تکرار کنیم، متهم به این هستیم که از امر ولایت سرپیچی کرده ایم و به حمایت ز تولید هم ایمان نداریم.

عمرانی با اشاره به اینکه در گروه صنعتی و پزژوهشی زر ایمان و صلابت به دین ، نظام و مردم کشور به خوبی نمایان است، تصریح کرد: جای تاسف دارد که به دلیل کم کاری برخی افراد بخشی از خط تولید این مجموعه که می تواند 5هزار اشتغال داشته باشد و تولیداتی بهتر از نمونه های خارجی عرضه کند، اکنون راه اندازی آن به تاخیر افتاده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری مساوی اشتغال است، افزود: همه وظیفه داریم که سرمایه گذاران پرتوان، تلاشگر و قانومند کشور را حمایت کنیم، در این راستا در البرز و در سطح کشور برای رفع موانع سد راه تولید تلاش خواهیم کرد.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در حال آماده سازی شرایط برای حضور سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور هستیم، افزود: نباید کاری کنیم که سرمایه گذار دچار دلسردی شود ، وقتی تولیدکننده با سرمایه و دانش خود یک کار تولیدی عظیم راه اندازی می کند، باید از وی حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم در راستای مانع زدایی از تولید، اشتباهات گذشته تکرار شود ، گفت: امید است شرایط به خوبی پیش رود و شاهد سرمایه گذاری ها در بخش تولید حتی از خارج کشور باشیم.

عمرانی در بخش دیگری با اشاره به تاکیدات اخیر رئیس قوه قضائیه در دسته بندی بنگاه‌ها و کارخانه‌های تعطیل شده در سراسر کشور بیان کرد: دسته نخست کارخانه هایی هستند که در سال‌های قبل تعطیل شده است، گروه دوم هم واحدهای تولیدی – صنعتی است که اخیرا به تعطیلی رسیده اند، لیستی از این مجموعه های تولیدی را با همکاری وزارت صمت و بانک‌های عامل در استان‌های مختلف تهیه کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه این عملیات از 24 ماه قبل در نقاط مختلف کشور از جمله البرز آغاز شد و با اجرای آن ده‌ها کارخانه در این استان مجدد به چرخه تولید بازگشت، افزود: اولویت ما البته این است که اجازه ندهیم کارخانه‌های در شرف تعطیلی به این نقطه برسند و کارگری بیکار شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور، عنوان کرد: برای واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها هم با مدیران عامل بانک‌ها و حتی معاونین وزرا نشست‌هایی برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه برخی تولیدکنندگان قهر کرده و از ما مسئولان دلخور هستند، بیان کرد: باید با چرخانندگان تولید آشتی کرده و از آنها حمایت کافی داشت.

این بازدید با همراهی رئیس کل دادگستری استان البرز و معاونین اقتصادی و سیاسی- امنیتی استاندار البرز همراه بود.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید