info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

درخواست رئیس اتاق بازرگانی البرز برای مدیریت تخصیص برق به واحد‌های صنعتی/قطعی برق سبب دل آزردگی صنعتگران اشتهارد شده است

کد خبر: 19823
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1400 - 18:22

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به رشد صادراتی قابل ملاحظه استان در سال گذشته گفت: قطعی برق سبب دل آزردگی صنعتگران اشتهارد شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی در هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز که به ریاست استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استان و جمعی از مدیران دولتی و فعالان اقتصادی البرز برگزار شد، اظهار داشت : در حال حاضر یکی از مسائل بسیار مهم در کل کشور بحث اقتصاد و معیشت مردم است.

وی با بیان اینکه تورم ایجاد شده در کشور به دلیل‌ عواملی از جمله تحریم های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا وضعیت معیشتی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: به دنبال اعمال محدودیت‌های ناشی از کرونا ضمن تضعیف روابط اقتصادی مان با کشورهایی که مراودات تجاری داشتیم، تراز تجاری ما هم نسبت به قبل کمتر شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، افزود: سال گذشته با کمک و پیگیرهای استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استان و مدیران دولتی مرتبط به مباحث اقتصادی ، البرز به رشدقابل ملاحظه ای در صادرات دست یافت.

وی ادامه داد: سال گذشته هدف گذاری که برای رشد صادرات استان در پایان سال داشتیم خوشبختانه زودتر از موعد مقرر و در بهمن ماه ۹۹ محقق شد.

رضایی با بیان اینکه  در کنار پیشرفت های حاصل شده در مباحث اقتصادی استان از جمله گسترش سطح صادرات به یقین مشکلاتی هم وجود دارد، افزود: یکی از مشکلات مهم در این راستا که باید به جد پیگیری شود، موضوع قطعی برق واحدهای صنعتی است.

وی بیان کرد : تامین زیرساخت‌ها از جمله برق رسانی و عدم وقفه در این فرآیند به عنوان خوراک اولیه بخش صنعت و تولید مطرح است، اگر کار تولید به درستی انجام نشود به یقین مراودات تجاری از جمله صادرات هم نخواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با این توضیح که قطعی برق موجب دل آزردگی صنعتگران استان به ویژه مدیران صنایع اشتهارد شده است، گفت: این مسئله سبب از بین رفتن سرمایه کارخانه‌ها شده است، چون حجم بالایی از مواد اولیه خریداری شده به دلیل قطعی برق از بین رفته است.

وی با اشاره به ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار گفت: بر اساس توضیحات مفاد این ماده قانونی در زمان کمبود برق، گاز یا خدمات مخابرات واحدهای تولیدی و صنعتی نباید در معرض قطعی این خدمات قرار گیرند.

رضایی در ادامه عنوان کرد: در بخش دیگری از این ماده قانونی هم ذکر شده است که اگر بنا به دلایلی ارائه خدمات در نواحی و شهرکهای صنعتی از سوی نهادهای مربوطه قطع شود باید برای جبران خسارت های وارده اقدام کنند.

وی در مورد مراحل آماده سازی فاز نخست نمایشگاه بین المللی استان البرز که در عرصه ۲۷ هکتاری روبروی فرودگاه بین المللی پیام در حال احداث است، گفت: در حال حاضر با سرعت خوبی کارهای تکمیلی ساخت این مرحله از نمایشگاه در حال انجام است.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز ادامه داد: در مورد تامین بودجه ساخت نمایشگاه بین المللی استان مشکلاتی وجود داشت که بخشی با کمک های منظور شده از سوی دولت مرتفع شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی که برای راه اندازی مرحله نخست نمایشگاه بین المللی البرز در مرداد ماه سال جاری انجام شده است، گفت: کارهای دیوار کشی و نصب سازه ها در حال اجرا است، اما برای تامین زیرساخت های سرمایشی و گرمایشی نمایشگاه نیاز به بودجه است، امیدواریم که در این مورد بتوانیم از امکانات دولتی بهره برداری کنیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید