info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

قطعی برق هزینه‌های کلانی بر واحدهای صنعتی تحمیل کرد

کد خبر: 20955
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1400 - 16:36

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در دیدار با عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه در دولت آینده برنامه‌هایی برای عبور از تحریم و تک ‌نرخی شدن ارز ارائه شود، گفت: قطعی برق هزینه‌های کلانی بر واحدهای صنعتی تحمیل کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی در دیدار روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران و روسای اتاق‌های سراسر کشور با مصطفی میرسلیم، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه تاکنون فرصت‌های زیادی را از دست‌داده‌ایم، گفت: باید از تجربه دولت کنونی در پیشبرد برنامه های آتی استفاده شود.

وی در ادامه افزود: نیاز است که برنامه هایی برای عبور از تحریم، توجه به فعالیت صنایع پیشران اقتصادی و همچنین تک‌نرخی شدن ارز ارائه شود.

رئیس اتاق بازرگانی بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به مسئله قطعی برق در سطح واحدهای صنعتی که موجب اختلال در کار تولید صنایع و از کارافتادن برخی از ماشین آلات و دستگاه ها شده است، گفت:  قطعی برق ضد تولید و صنعت است و هزینه‌های زیادی به اقتصاد کشور تحمیل کرده است.

در این نشست غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران با اشاره به تورم لجام‌گسیخته‌ در کشور که آینده بسیار فاجعه‌باری را نوید می‌دهد، گفت: مواردی از جمله مسئله محدودیت‌های حاصل از تحریم‌ها که در اقتصاد اثرگذار بوده، وضعیت بیکاری و معیشت مردم و گسترش فقر همه باهم شرایط اقتصادی را دشوار و البته استثنایی کرده است.

وی ادامه داد: همه اعتقاد دارند که در یک مقاطعی شاید دولت‌ها در موضوع فقر مطلق اثرگذار از فقر نسبی عمل کرده‌اند.

رئیس اتاق ایران در بخش دیگری با اشاره به چهار قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی که در حوزه اقتصاد تصویب شده است، گفت: اما این قوانین در عمل به کار گرفته نشده است، اگر اجرای صحیح  این قوانین را پایش کنیم، تنها به رقم‌های 10 یا 15 درصد در مورد اجرای آن می رسیم.

در بخش دیگری از این نشست مصطفی میرسلیم عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هم با بیان اینکه در حال حاضر با چالش‌های زیادی در حوزه آب، محیط‌زیست، جمعیت، معیشت مردم و غیره روبرو هستیم، افزود: ما به جای استفاده از درآمدهای حاصل از سرمایه، خود سرمایه را مصرف کرده ایم، ما منابع نفتی را از بین برده ایم.

وی ادامه داد: فرونشست زمین، وضعیت آب، ناترازی بانک‌ها، ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، مشکل امروز ما است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد انتظارات از بخش خصوصی در شرایط کنونی اقتصاد جامعه بیان کرد: باید بخش خصوصی مسائل و مشکلات را اولویت‌بندی و ریشه‌یابی کرده و راه حل ارائه دهد، در این مورد نیاز به  نقشه راه دقیق است تا با همفکری هم بتوانیم در حل این مشکلات گام برداریم.

میرسلیم با بیان ضرورت اعمال نظرات بخش خصوصی درباره قوانین و یا بندهای طرح‌های خلاف منافع فعالان این عرصه گفت: بخش خصوصی باید نظرات خود را به‌صورت دقیق اعلام کند تا در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و بحث شود، حتی اگر لازم بود جلوی برخی از این طرح ها  گرفته شود.

 
مطالب مرتبط

پاسخ دهید