info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز: دولت از راه اندازی نیروگاه های مقیاس کوچک حمایت کند

کد خبر: 23132
تاریخ انتشار: 10 آذر 1400 - 17:03

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز با اشاره به ضرورت چاره اندیشی برای تامین نیروی برق صنایع گفت: دولت از اقدام فعالان بخش خصوصی البرز در راستای راه اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک حمایت کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شاهین ظهوری در هفدهمین نشست کمیسیون سرمایه گذاری"پول و بانک" و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز با موضوع طرح احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک پایه گازسوز(CHP) اظهار داشت: در سنوات گذشته موضوع راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری البرز از این کمیسیون آغاز شد و خوشبختانه در ۸ ماه گذشته این صندوق اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی را برای استان به ارمغان آورد‌، امیدواریم در بحث احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک در البرز نیز به نتایج خوبی دست یابیم.

وی بیان کرد: موضوع احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک پایه گازسوز به دلیل پیدا کردن راه حلی مطمئن و پایدار برای جلوگیری از قطعی مدت دار برق صنایع البرز در روزهای پرمصرف سال از سوی جناب برکتین عضو محترم کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز و نماینده بخش خصوصی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح شد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه تابستان امسال خاموشی‌های چند ساعته و قطعی برق سبب توقف چرخه تولید کارخانه‌های متعدد و آسیب به ماشین آلات و تجهیزات تولیدی شده است، گفت: در هشتادمین نشست شورای گفتگو در زمان استاندار سابق البرز این موضوع مطرح و مصوب شد که بخش خصوصی سرمایه گذاری در زمینه تولید برق از طریق این نیروگاه‌ها را آغاز کند.

وی گفت: درست است که بر اساس مصوبه مورد نظر متولی احداث این نیروگاه‌ها و سرمایه گذاران آن از فعالان بخش خصوصی هستند اما حمایت دولت از طرح های مذکور ضروری است.

ظهوری اظهار امیدواری کرد که احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک به مانند راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری البرز نتایجی خوبی را برای استان به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: فعالان بخش خصوصی بعد از برنامه ریزی راه اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک با ارکان مهم نهادهای دولتی از جمله استانداری مذاکرات و تعامل لازم را دنبال کرده اند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به طرح راه اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک با اشاره به اینکه در خصوص مسئله تخصیص زمین احداث این نیروگاه‌ها با منابع طبیعی استان مذاکرات لازم صورت می گیرد، افزود: شرکت نیروی برق استان در مورد شبکه توزیع اعلام آمادگی کرده است و برای تامین نیروی گاز نیز مشکلی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: نیاز است که یک ال سی "اعتبار اسنادی" میان وزارت نیرو و سرمایه گذاران پروژه احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک پایه گازسوز ایجاد شود تا خیال آنها آسوده باشد که ۵ سال بعد از احداث نیروگاه‌ها و حتی زودتر از آن سرمایه گذاری که انجام داده اند، جبران خواهد شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید