info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رئیس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: ضرورت راه اندازی آزمایشگاه های مرجع سنجش سلامت محصولات صادراتی کشاورزی در البرز

کد خبر: 24432
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1400 - 11:35

رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر ضرورت راه اندازی آزمایشگاه های مرجع سنجش سلامت محصولات صادراتی کشاورزی در البرز گفت: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز با همکاری آزمایشگاه های همکار آزمون استان به دنبال عملیاتی شدن این تصمیم هستند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی شامگاه سه شنبه در حاشیه هشتاد و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز در مورد تسهیل صدور گواهی سلامت توسط سازمان غذا و دارو به عنوان پیش نیاز صدور گواهی قرنطینه برای محصولات گیاهی صادراتی به کشور روسیه گفت: بر اساس گزارش معاونت غذا و داروی استان در حال حاضر تایید سلامت تمامی محصولات گیاهی صادراتی توسط سازمان غذا و دارو منتفی است.

وی ادامه داد: با توجه به نامه ارائه شده در اول اسفند ماه سال جاری از سوی وزیر جهاد کشاورزی، مقرر شده است که تنها برای محصولاتی مشتمل بر گوجه فرنگی، خیار، بادمجان، سیب درختی و فلفل پروانه بهداشتی مبنی بر تایید سلامت محصول توسط سازمان غذا و دارو صادر شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: در سطح استان جلساتی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در حوزه معاونت غذا و دارو و آزمایشگاه های همکار آزمون برگزار و پتانسیل های البرز در راستای تعیین سلامت محصولات و صدور گواهی سلامت برای محصولات صادراتی کشاورزی از مبدا استان مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است.

وی توضیح داد: فهرستی از اسامی آزمایشگاه های همکار آزمون فعال در البرز که می توانند در کنار معاونت غذا و دارو استان در فرآیند تعیین و صدور گواهی سلامت محصولات کشاورزی صادراتی استان اقدامات لازم را انجام داده و فعالیت کنند، به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال شده است.

رضایی در ادامه تشریح کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در معاونت غذا و دارو با همکاری آزمایشگاه های مربوطه به دنبال راه اندازی آزمایشگاه های مرجع سنجش سلامت محصولات صادراتی و صدور گواهی برای آن اقلام در جهت تسهیل فرآیندها هستند.

وی افزود: مسئولان حوزه معاونت و غذا و دارو استان پیش فاکتور خرید دستگاه های مورد نیاز راه اندازی آزمایشگاه‌های مرجع را دریافت کرده و به واسطه وزارت بهداشت با مجموعه هایی هماهنگ شده اند تا از طریق هیات امنای ارزی استان خرید این دستگاه ها و تجهیزات مربوطه انجام شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید