info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رئیس اتاق بازرگانی البرز: مشارکت شرکت‌های کوچک و متوسط البرز در نمایشگاه‌های خارجی تقویت می‌شود

کد خبر: 28423
تاریخ انتشار: 4 آبان 1401 - 13:25

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: به دنبال کاهش هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های خارجی مانند اگروفود عمان جهت تقویت مشارکت هر چه بیشتر شرکت‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط هستیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی در جلسه هم‌اندیشی به منظور هماهنگی و نحوه حضور در نمایشگاه‌های اگروفود عمان و گلفود دبی اظهار کرد: عمان از کشورهایی با ظرفیت بالا جهت پیشبرد مراودات تجاری با ایران است‌ که تاکنون نتوانسته‌ایم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در کشور عمان نقش پر رنگی ایفا می‌کند و یکی از رقبای دبی از این جهت است‌، به همین منظور به دنبال معرفی ظرفیت‌های استان به ویژه محصولات صادراتی البرز در این فضاهای نمایشگاهی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه به زودی نمایشگاه اگروفود در عمان برگزار می‌شود، گفت: تلاش ما این است که پاویون ویژه استان البرز در این نمایشگاه دایر شود و در این راستا با کاهش هزینه‌های حضور در چنین نمایشگاه‌هایی فرصت مشارکت شرکت‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط را افزایش می‌دهیم.

وی با اشاره به اهمیت عرضه کالاهای البرزی و بازاریابی از طریق حضور در نمایشگاه ‌های خارج از کشور از جمله عمان که بازدیدکنندگان مختلفی دارند، گفت: این مهم فرصت خوبی برای توسعه بازار فروش تولیدات ایرانی از جمله البرز است.

رضایی با این توضیح که از حدود بیش از ۴ هزار واحد تولیدی مستقر در البرز نیمی از این مجموعه‌ها در شهرک اشتهارد مستقر است، افزود: توانمندی البرز در صنایع غذایی و تولید محصولات کشاورزی نظیر سبزی و صیفی از جمله ظرفیت‌های این استان است، بیش از ۸۰درصد نیاز دارویی کشور و در کنار آن تولید تجهیزات پزشکی از دیگر پتانسیل‌های البرز است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه فعالیت کارخانه‌های محصولات آرایشی، بهداشتی و انواع شوینده‌ها نیز واحدهای صنعتی مطرحی در البرز فعال است، در تولید قطعات خودرو نیز البرز شرکت‌های بزرگی دارد و یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این استان وجود بیش از ۱۶۰ برند ملی است که صادرات خوبی به دیگر کشورها از جمله قاره آفریقا دارند، میز ماکارونی و سبزی و صیفی نیز در البرز فعال است و تمامی این موارد به ما در توسعه صادرات کمک می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: ارتباط با فعالان اقتصادی عمان، بازاریابی در این کشور، برندسازی و ثبت شرکت در آنجا، نحوه پیشبرد مراودات مالی با تجار آن کشور و در برخی موارد استفاده از عمان به عنوان کشور سوم به منظور بسط روابط با دیگر نقاط دنیا از جمله اهدافی است که به دنبال تحقق آن هستیم.

به دنبال برگزاری این نشست و به منظور رصد فعالیت‌های صنعتی و تولیدی البرز، با حضور رئیس اتاق مشترک ایران و عمان از یک شرکت تولید‌کننده رنگ پوشش‌های صنعتی، چسب کاشی، چسب بتن و افزودنی‌های آن واقع در شهرک صنعتی سیمین دشت در شهرستان فردیس بازدیدی به عمل آمد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید