info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تعامل و همکاری میان بخش های دولتی و خصوصی به بهبود شرایط اقتصادی کمک می کند

کد خبر: 28811
تاریخ انتشار: 29 آبان 1401 - 11:07
نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز:
نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: امروز مشکل مهم در کشور ما مسئله اقتصاد است و با تعامل و همکاری میان بخش های دولتی و خصوصی می توان به بهبود شرایط اقتصادی موجود کمک کرد.

 
       
 
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، یدالله مالمیر طی سفر هیات تجاری از این استان به ترکیه و در دیدارهای جداگانه با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول و رئیس اتاق مشترک ترکیه-ایران با تاکید بر اینکه باید به دانش و توانمندی های شرکت های ایرانی در تولید دستگاه ها و ماشین آلات خطوط تولیدی اطمینان شود، گفت: بخش خصوصی شرکت های فعال خوبی در این زمینه دارد و امکانات نیز برای آنها فراهم است، فقط باید به تولیدکنندگان مورد نظر بیشتر بها داده شود و از آنها حمایت کنیم.
 
وی ادامه داد: بدین منظور باید رفت و آمدها در سطح سفارتخانه ها با سفرا و رایزن های اقتصادی بیشتر شود و به ویژه هنگام عقد قراردادها و پیشبرد مذاکرات تجاری صنعتگران شاهد حضور آنها در چنین دیدارهای مهم تجاری باشیم.
 
مالمیر با اشاره به اهمیت انتخاب رایزن های اقتصادی در سفارتخانه‌ها از میان اعضاء اتاق های بازرگانی گفت: نیاز است که پیشروان حوزه اقتصاد افرادی از همین حوزه باشند.
 
آمادگی فعالان صنعت نساجی ایران به منظور اقدامات مشترک با تولیدکنندگان ترکیه
 
در بخش دیگری از این نشست ها یدالله مالمیر دبیر دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک کشور و نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: خوشبختانه صنعت نساجی ایران نیز مانند ترکیه رشد خوبی داشته است، آمادگی این را داریم که با شرکت های ترکیه ای فعال در این زمینه اقدامات مشترکی را پیش ببریم.
 
وی تاکید کرد: در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی ایران از جمله نخ، پنبه و الیاف پلی استر به مراودات با کشور ترکیه و افزایش سطح تراز همکاری ایران با این کشور نیاز داریم.
 
نائب رییس اتاق بازرگانی البرز افزود: امروزه ساخت ماشین آلات نساجی در ایران به خوبی آغاز شده است و در این مورد می توانیم با فعالان این صنعت در ترکیه همکاری داشته باشیم.
 
مالمیر به نمایندگی از فعالان صنعت نساجی، پوشاک و چرم ایران اعلام آمادگی کرد که در آینده ای نزدیک سفری به ترکیه همراه با حضور مقاماتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد تا در راستای آن قراردادهای همکاری میان دو کشور برای تامین مواد اولیه و پیشبرد دیگر مروادت تجاری میان فعالان صنعت نساجی امضاء شود.
 

 


 

پاسخ دهید