info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رفع موانع پیش‌روی فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور ضرورت دارد

کد خبر: 28817
تاریخ انتشار: 30 آبان 1401 - 12:04
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز:
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز گفت: با توجه به توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز است برای تدوام فعالیت‌های آنها موانع و مشکلات پیش‌رو مرتفع شود.
 
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، شاهین ظهوری طی سفر هیات تجاری از این استان به ترکیه و در دیدارهای جداگانه با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول و رئیس اتاق مشترک ترکیه-ایران با اشاره به اهمیت تقویت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی اظهار کرد: فعالان این حوزه از دانش بالایی برخوردار هستند و باید بستر و فضایی کافی برای پیشرفت این شرکت‌ها در بخش تجاری‌سازی فراهم شود.
 
وی توضیح داد: در صورت راه‌اندازی نمایشگاه بین‌المللی همانند موسیاد در دیگر شهرهای ترکیه و حضور شرکت‌های ایرانی از جمله دانش‌بنیان در این عرصه گام مهمی در راستای معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی البرز برداشته می‌شود.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز و صندوق پژوهش و فناوری این استان در ادامه بر اهمیت حضور نمایندگانی از پارک علم و فناوری البرز و یا صندوق پژوهش و فناوری استان در هیات‌های تجاری اعزامی به دیگر کشورها تاکید کرد.
 
به گفته ظهوری حضور مسئولانی به نمایندگی از شرکت‌های دانش‌بنیان به هنگام اعزام هیات‌های تجاری ایرانی به منظور آماده‌سازی بستر حضور فعالان این عرصه در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارجی مورد تاکید است.
 
وی با اشاره به افزایش آمار انتقال برخی شرکت‌های دانش‌بنیان به خارج از کشور گفت: در این مورد نیاز است که از سوی سفرا و رایزن‌های اقتصادی ایران در کشورهایی نظیر امارات متحده عربی و ترکیه که به دلیل ظرفیت تجاری‌سازی عمدتا مقاصد این شرکت‌ها هستند اقدامات لازم انجام شود.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: انتظار می‌رود که از سوی مسئولان امر در حوزه روابط خارجی از فعالان حوزه دانش‌بنیان ایران برای ایجاد فرصت‌های بازاریابی و عرضه محصولات حمایت شود تا بهره‌وری حاصل از آن در راستای توسعه و پیشرفت کشور مورد استفاده قرار گیرد.
 

 

 

پاسخ دهید