info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

نقش صنعتگر و تولیدکننده در عرصه اقتصادی حائز اهمیت است

کد خبر: 28823
تاریخ انتشار: 2 آذر 1401 - 10:49
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز:
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز گفت: نقش صنعتگر و تولیدکننده در عرصه اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و باید شرایط برای فعالیت واحدهای تولیدی فراهم شود.

 

      

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، نبی اله نوری نسب طی سفر هیات تجاری از این استان به ترکیه و در دیدارهای جداگانه با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول و رئیس اتاق مشترک ترکیه- ایران اظهار کرد: رایزنی برای ارسال محصولات تولیدی در حوزه مواد غذایی به آفریقا از جمله مباحث مطرح شده در این سلسله نشست ها بود که با حضور فعالان اقتصادی ترکیه ای پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به عدم وجود متولی ثابت و مشخص در حوزه صادرات و تکیه بر اقتصاد نفتی در کشور گفت: این در حالی است که ترکیه اهمیت ویژه ای برای صادرات محصولات تولیدی قائل است و در این راستا با در نظر گرفتن بسته های حمایتی هم برای صادرکننده و هم تولیدکننده زمینه را برای رشد اقتصادی فراهم می کند.

نوری نسب عنوان کرد: تورم بالای سالیانه در ایران در مقایسه با کشور ترکیه مشکلات بسیاری را برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان به وجود می آورد و راهکار برون رفت از این موضوع تعامل مسئولان مربوطه و برنامه ریزی صحیح در جهت پیشبرد اهداف مدنظر است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه های بین المللی از جمله موسیاد ترکیه افزود: آشنایی با بازارهای هدف صادراتی به گسترش مبادلات تجاری طرفین کمک کرده و به افزایش تولید منجر می شود.

وی در ادامه بیان کرد: نقش صنعتگر و تولیدکننده در عرصه اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و باید شرایط به دور از هرگونه سیاست زدگی به نفع تولید و فعال اقتصادی فراهم باشد تا چرخ صنعت کشور از حرکت باز نماند.

نوری نسب گفت: مقرر شد با همکاری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول زمینه حضور شرکت های البرزی در نمایشگاه های بین المللی آتی به ویژه در حوزه های مواد غذایی و ماشین آلات صنعتی فراهم شود.

پاسخ دهید