info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

ضرورت حمایت از مراکز رشد و استارتاپ‌های البرز در صدور مجوزهای تولیدی و فروش محصول

کد خبر: 28825
تاریخ انتشار: 2 آذر 1401 - 15:37
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد:
رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز بر حمایت از مراکز رشد و استارت‌آپی مواردی مانند صدور مجوزهای تولید، عرضه و فروش محصول تاکید کرد.

 

       

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، شادی حاضری در حاشیه نشستی که به مناسبت هفته کارآفرینی و جهت آشنایی با مراکز رشد دانشگاه خوارزمی در این مجموعه برگزار شد، بیان کرد: گروه‌های استارت‌آپی و دانشگاهی نوپای زیادی در زمینه فنی و پژوهشی در البرز فعالیت دارند که باید بستر لازم برای ارائه محصولات آنها فراهم شود‌.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی البرز به عنوان پارلمان بخش خصوصی به دنبال معرفی ظرفیت دانشگاهی به فعالان عرصه تولید استان به منظور تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز این بخش است، تعامل میان دانشگاه و صنعت می‌تواند به تامین نیاز خط تولید کشور با تکیه بر دانش داخلی کمک کند.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به مشکلات طرح شده از سوی فعالان استارت‌آپی استان البرز در بحث حمایت از طرح و ایده‌هایی که ارائه می‌دهند، عنوان کرد: مراکز رشد و کسب و کارهای نوین در حوزه استارت‌آپی استان باید در مواردی مانند صدور مجوزهای تولید، عرضه و فروش محصول حمایت شوند.

      

وی توضیح داد: برای کمک به فرآیند رسیدگی به درخواست‌های فعالان مراکز رشد دانشگاه خوارزمی در صورت بررسی در کمیته‌های ویژه امکان طرح این موارد در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان وجود دارد، از ظرفیت کمیسیون‌ها و انجمن های تخصصی اتاق از جمله انجمن دانش بنیان نیز می‌توان برای بررسی و حل این مشکلات استفاده کرد.

حاضری در ارتباط با یکی دیگر از مطالبات مطرح شده از سوی مراکز رشد دانشگاهی، شتاب‌دهنده‌ها و گروه های استارت‌آپی در این نشست عنوان کرد: واردات و تامین فناوری‌های داخلی مورد نیاز این شرکت ها و از سویی حمایت مالی از آنها برای صادرات محصول به خارج کشور از جمله این موارد است که باید در قالب نشست‌های کارگروهی و جلسات مهم استانی بررسی شود.

پاسخ دهید