info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تجلیل از واحدهای اقتصادی فعال البرز در مسئولیت‌های اجتماعی با هدف ایجاد کارآفرینی

کد خبر: 28944
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1401 - 08:06
رئیس اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد:
رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به در پیش داشتن اولین جشنواره تجلیل از واحدهای اقتصادی فعال البرز در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: به دنبال ترویج و تقویت فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی با هدف ایجاد کارآفرینی در جامعه هستیم.


             

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، پرهام رضایی در نود و چهارمین نشست شورای گفت‌‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که با حضور معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: از دیماه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۱۲ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان برگزار شده و خروجی آن ۱۱۲ مصوب بوده است.

وی ادامه داد: از میان مصوبات جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز در ۱۴ ماه گذشته بالغ بر ۱۰۱ مورد استانی و ۱۱ مورد ملی بوده است و در مجموع تاکنون حدود ۶۸ درصد بالغ بر ۷۶ مصوبه اجرایی شده و ۱۷ مورد در حال پیگیری است و ۷ مصوبه هم اجرایی نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه بررسی مشکلات و موانع پیش‌روی صادرات از مبداء استان و معضلات پیرامون تامین سوخت مورد نیاز کانتینرهای یخچالدار ویژه حمل محصولات کشاورزی و همچنین موضوع احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک پایه‌گاز سوز (CHP) در شهرک‌های صنعتی استان را از مصوبات مهم جلسات شورای گفتگوی استان در ماه‌های گذشته برشمرد.

وی ادامه داد: با توجه به رسالت مهم اتاق بازرگانی البرز در خصوص تسهیل صدور کارت‌های بازرگانی و یا تمدید آن در استان، یکی دیگر از مصوبات نشست‌های پیشین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی به این مورد و بررسی مشکلات مربوطه در فرآیند آن اختصاص داشت.

رضایی اهم اقدامات انجام شده در حوزه بین‌الملل و توسعه روابط خارجی در اتاق بازرگانی البرز را مشتمل بر پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری برشمرد و افزود: در این رابطه از ابتدای سال جاری تاکنون میزبان هیات‌های تجاری از کشورهای هندوستان، روسیه، سنگال، قرقیزستان، موریس و افغانستان بوده ایم، یک هیات تجاری نیز از سوی اتاق بازرگانی البرز در آبان ماه امسال به کشور ترکیه اعزام شد که هدف از این اقدامات فراهم کردن شرایط حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی به منظور توسعه صادرات از استان و عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری با شرکای خارجی بوده است.

رضایی در بخش دیگری با اشاره به مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر که با مشارکت جهاد دانشگاهی و بنیاد نخبگان استان که در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، گفت: معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان مهمان ویژه این مراسم بودند.

وی در مورد تاریخچه برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر عنوان کرد: در دوره‌های نخست و دوم جشنواره ملی امیرکبیر که اختتامیه آن در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، به ترتیب بالغ بر ۱۰۰ و ۲۲۰ رساله و پایان‌نامه در مقاطع دکتری و ارشد به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند، امسال در دوره سوم بالغ بر ۲۳۸ اثر مشتمل بر رساله، پایان‌نامه و طرح‌های دانشجویی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت ۱۰ برگزیده اصلی و ۹ نفر شایسته تقدیر در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: با توجه به ظرفیت جشنواره ملی امیرکبیر به منظور حمایت از طرح‌های کاربردی کارفرما محور، دانشگاه‌های سراسر کشور همچنین پارک‌های علم و فناوری و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور همکاری و مشارکت خوبی برای حضور در این رویداد داشتند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین جشنواره تجلیل از واحدهای اقتصادی فعال البرز در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی همزمان با چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان در روز ۲۶ بهمن ماه سال جاری در سال میلاد شهرداری کرج بیان کرد: این جشنواره با هدف شناسایی، ترویج و تقویت فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تقدیر از مجاهدت‌های والای خیرین اقتصادی و ارج نهادن به اندیشه‌ها و فعالیت‌های ارزشمند آنها برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

رضایی عنوان کرد: رویکرد اصلی برگزار کنندگان جشنواره مذکور تمرکز بر این مسئله است که مشارکت فعالان اقتصادی در مسئولیت‌های اجتماعی سرلوحه‌ای برای دیگر تولیدکنندگان و صنعتگرانی باشد که هنوز وارد این عرصه نشده‌اند، وی با اشاره به آثار خوب این اقدام در بین صنعتگران گفت: به دنبال ترویج و تقویت فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی با ایجاد کارآفرینی در جامعه هستیم.

وی اشاره کرد: از آنجا که صنایع نقش مهمی در اقتصاد یک کشور دارند و از سوی دیگر در یک رابطه دو طرفه با جامعه قرار دارند، به همین دلیل مسئولیت اجتماعی می‌تواند نقش مهمی در این رابطهدو طرفه داشته باشد. پایبندی به این ارزش اخلاقی، صاحبان صنایع و مدیران مجموعه‌های تولیدی را ترغیب می‌کند که برای شناخت نیازهای واقعی جامعه تلاش مضاعف داشته باشند.

پاسخ دهید