info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

اقدامات شاخص صنعتگران البرزی در حوزه مسئولیت های اجتماعی/ مسئولیت اجتماعی باید در بین جوانان توسعه یابد

کد خبر: 28959
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1401 - 13:50
رئیس اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد:

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به فعالیت‌ واحد‌های شاخص صنعتی با برندهای مطرح کشوری و بین‌المللی گفت: صنعتگران استان البرز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات شاخصی انجام داده اند که جای تحسین دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی البرز، پرهام رضایی در چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر و اولین جشنواره تجلیل از واحدهای اقتصادی فعال در زمینه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی بیان کرد: به عنوان نماینده بخش خصوصی اعتقاد ما بر این است که فعالان اقتصادی همه کارآفرین برتر هستند که با توجه به تحریم ظالمانه اعمال شده علیه کشورمان به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی در نقاط مختلف کشور از جمله استان البرز با بیش از ۳۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با مشکلات زیادی گریبانگیر هستند، افزود: در کنار این ظرفیت عظیم از دیگر شاخصه‌های مهم اقتصادی البرز فعالیت ۱۶۰ برند ملی است، به همین دلیل یکی از اهداف مهم اتاق بازرگانی تمرکز بر پیگیری و رفع مشکلات فعالان عرصه تولید و صنعت است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه فعالان اقتصادی از جمله صاحبان برندهای ملی و مطرح از سنین پائین به عرصه کار ورود کرده‌اند، عنوان کرد: این فعالان اقتصادی در حال حاضر همیشه دغدغه تولید را دارند، اما در کنار آن از پیشگامان مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی هستند و در این حوزه ایفای نقش می‌کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مدظله العالی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: در استان البرز هم بر اساس پایبندی به این فریضه مهم اخلاقی همیشه شاهد حضور افرادی هستیم که کارهای بزرگ و قابل تحسینی انجام داده‌اند.

رضایی با بیان اینکه البرز به لحاظ صنعتی بودن تفاوت‌هایی با دیگر استان‌ها دارد، افزود: این وجهه البرز موجب شده است که در بخش‌های تولیدی مختلفی شاهد فعالیت و اشتغال قشر قابل توجهی از جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه اولین جشنواره تجلیل از واحدهای اقتصادی فعال در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی با مشارکت  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اتاق بازرگانی البرز برگزار شده است، گفت: قصد ما این است که فرهنگ مسئولیت‌های اجتماعی را بتوانیم به جوان‌تر‌ها و نسل آینده منتقل کرده و موجب مشارکت افراد بیشتری در این حوزه شویم، کمااینکه در البرز اکنون هم خیرین زیادی فعالیت دارند‌.

رئیس اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: امروز مسائل زیادی در حوزه‌های اجتماعی مطرح است و بخش خصوصی از جمله فعالان اقتصادی هم به دنبال مشارکت و حضور در این عرصه در کنار دولت ایستاده‌اند و کارهای بزرگی را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه در استان البرز واحدهای بیشمار تولیدی و صنعتی که همیشه در کارهای خیر مشارکت دارند فعال هستند، ادامه داد: باید مراکز نیکوکاری تخصصی متعدد برای توسعه مسئولیت‌های اجتماعی ایجاد شود.

رضایی ادامه داد: نزدیک به سه سال از آغاز فعالیت مرکز نیکوکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز می‌گذرد و روزهای ابتدایی کار مرکز همزمان با همه‌گیری کرونا و اقدامات مهمی به منظور حمایت از مراکز درمانی استان در تهیه ملزومات بهداشتی و تجهیزات بیمارستانی انجام شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات حمایتی خیرین عضو مرکز نیکوکاری اتاق بازرگانی البرز در راستای کمک‌های آموزشی و معیشتی به خانواده‌های کم‌ برخوردار عنوان کرد: انتظار می‌رود که به مرور شاهد افزایش فعالیت‌های مراکز نیکوکاری بیشتری در استان باشیم.

پاسخ دهید