info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی البرز و دانشگاه علوم پزشکی استان امضاء شد/ تمرکز بر همکاری‌های مشترک پژوهشی، صنعتی، فناورانه و دانش‌بنیان

کد خبر: 28982
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1401 - 15:40
رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری این تشکل بخش خصوصی با دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: همکاری‌های مشترک پژوهشی، آموزشی، انتشاراتی، صنعتی، فناورانه و دانش‌بنیان از اهداف این تفاهم‌نامه است.

                     

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، پرهام رضایی در کارگروه تخصصی که در راستای ارتقای کمی و کیفی همکاری‌های مشترک میان اتاق بازرگانی با دانشگاه علوم پزشکی استان در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است و به عنوان نماینده فعالان حوزه اقتصادی استان در تعامل با دستگاه‌های اجرایی دولتی پیگیر رسیدگی و حل مشکلات این بخش است.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۴هزار واحد تولیدی و صنعتی در البرز گفت: در حوزه صنایع غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی استان واحد‌های صنعتی زیادی در حال فعالیت هستند که با توجه به زمینه تولیدی خود با دانشگاه علوم پزشکی البرز ارتباط دارند و توسعه سطح این روابط بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق بازرگانی و دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: در راستای امضای این تفاهم‌نامه و با توجه به مفاد همکاری آن به دنبال رفع موانعی هستیم که فعالان اقتصادی در فرآیند تولید، تامین مواد اولیه و تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی و یا صادرات با آن مواجه هستند.

وی عنوان کرد: پیاده‌سازی اقداماتی به منظور همکاری‌های مشترک پژوهشی، آموزشی، انتشاراتی، صنعتی، فناورانه و دانش‌بنیان از اهداف تفاهم‌نامه میان اتاق بازرگانی البرز و دانشگاه علوم‌پزشکی استان است.

              

رضایی در ادامه تعامل در زمینه عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و خدماتی و اولویت‌بندی نیاز آن‌ها، مشارکت در خصوص برگزاری تورهای صنعتی و دانشگاهی، حمایت از طرح‌ها، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی پژوهش محور در مقاطع تحصیلات تکمیلی و یا همکاری در جهت ایجاد پنجره واحد در زمینه نظارت‌ها و صدور مجوزها با هماهنگی و مشارکت سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها را از جمله مسائل مطرح شده در مفاد این تفاهم‌نامه برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: قوی‌تر کردن پل ارتباطی میان واحدهای تولیدی استان و جامعه دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های علمی البرز در بخش‌های آرندی و تحقیقاتی صنعت در قالب همکاری میان اتاق بازرگانی و دانشگاه علوم‌پزشکی مدنظر است‌.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان در البرز که نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارند، افزود: بر اساس این رسالت مهم، صندوق پژوهش و فناوری استان و انجمن شرکت‌های دانش بنیان البرز با حضور و مشارکت بخش خصوصی تشکیل شده و در حال فعالیت است.

          

رضایی ادامه داد: در اتاق بازرگانی البرز به منظور تعامل با دیگر دستگاه‌های اجرایی استان بر مبنای کارهای کارشناسی و تحقیقاتی مکفی انجام شده، تفاهم‌های همکاری را منعقد می‌کنیم و بر این اساس با توجه به امضاء تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی البرز از تمامی امکانات اتاق بازرگانی برای پیشبرد همکاری‌های مشترک استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به رسالت این تشکل بخش خصوصی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: بدین منظور اخیرا با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز از ظرفیت‌ها، امکانات و تجهیزات بیمارستانی مرکز درمانی شهید مدنی کرج بازدیدی داشتیم، زیرا بسیاری از فعالان اقتصادی استان در هنگام بروز حوادث حین کار برای کارگران و نیروهای شاغل در مجموعه‌های تولیدی و صنعتی خود به این مرکز مراجعه می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: با توجه به بازدید انجام شده از بیمارستان شهید مدنی کرج، مقرر شد که برای کمک به حل پاره‌ای از مشکلات این مرکز درمانی میان بخش خصوصی و دولتی همکاری‌های لازم صورت گیرد.

پاسخ دهید