info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

ضرورت حمایت دولت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط با اعطای تسهیلات حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی

کد خبر: 29099
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1402 - 21:58
رئیس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد:
رئیس اتاق بازرگانی البرز در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی کشور گفت: در کنار توسعه صادرات انتظار می‌رود که شاهد اعطاء بسته‌های حمایتی از سوی دولت به بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورهای هدف باشیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، پرهام رضایی در جریان بازدید از پاویون استان البرز در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی کشور اظهار کرد: این نمایشگاه می‌تواند نقطه قوتی برای عرضه کالاهای صادراتی ایرانی به کشورهای خار‌ی به ویژه همسایگان ما باشد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در کنار حضور ۱۶۰ برند ملی از صنایع مختلف از جمله دارویی، غذایی و کشاورزی در البرز که دارای سبک صادراتی خاص خود هستند، گفت: در این نمایشگاه بیشتر بر معرفی توانمندی‌های شرکت‌های کوچک و متوسط متمرکز شده‌ایم؛ زیرا هلدینگ‌های بزرگ تولیدی خود می‌توانند بخشی از درآمدهایشان را برای حضور در نمایشگاه‌ها اختصاص دهند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: به تبع نباید تنها به برگزاری یک نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی در طول سال بسنده کنیم، بلکه این مهم را فرصت و سکوی پرتاب برای واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور حضور در دیگر رویدادهای مهم اقتصادی از جمله نمایشگاه‌های کشورهای هدف برشماریم.

وی با ذکر این نکته که در کنار توسعه صادرات انتظار می‌رود که شاهد اعطاء بسته‌های حمایتی از سوی دولت به بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی باشیم و یا امکان حضور رایگان این بنگاه‌های اقتصادی در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورهای هدف فراهم شود.

رضایی عنوان کرد: فراهم کردن شرایط حضور شرکت‌های تولیدی و صنعتی ایرانی در رویدادهای بین‌المللی مکمل برگزاری نمایشگاه های ملی است.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی البرز نیز برنامه‌هایی برای حضور واحدهای تولیدی و صنعتی استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی در دستور کار قرار داده است، اما به یقین برپایی پاویون معرفی ظرفیت‌های اقتصادی در چنین رویدادهایی نیاز به تزریق بودجه دولتی دارد، در این مورد با توجه به پیگیری‌های استاندار در خصوص حمایت از بخش خصوصی پیشنهادات را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان ارائه کرده‌ایم.

پاسخ دهید