info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

اهمیت هوشمندسازی و به کارگیری فناوری‌های نوین در مجموعه‌ روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی

کد خبر: 29148
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1402 - 17:56
استاندار البرز در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و هفته ملی روابط‌عمومی تاکید کرد:
استاندار البرز در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و هفته ملی روابط‌عمومی در استان گفت: هوشمندسازی و به کارگیری فناوری‌های نوین در مجموعه‌ روابط‌عمومی و انعکاس صحیح اخبار دستگاه‌های اجرایی توسط آنها ضرورت دارد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، همایش گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و هفته ملی روابط‌عمومی ویژه تجلیل از مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی البرز با حضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز، خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران، مهدی باقریان رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی کشور، داود داودی معاون اجرایی و امور داخلی اتاق بازرگانی البرز و جمعی از روسا و مدیران کل استانی در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) کرج برگزار شد، بخشی دیگر از این مراسم به برگزاری یک کارگاه آموزشی تخصصی توسط دکتر مهدی شکری خانقاه مدرس دانشگاه اختصاص داده شد.

در این همایش مجتبی عبداللهی استاندار البرز ضمن تبریک به تمامی فعالان این عرصه با اشاره به آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: افرادی در جایگاه روابط‌عمومی قرار می‌گیرند که افرادی بزرگ، با تدبر و ویژگی‌های شخصیتی مرتبط به این شغل خطیر هستند.

وی ادامه داد: افراد شاغل در روابط‌عمومی شجاع و دور‌اندیش بوده که با سعه صدر به دنبال حقیقت‌جویی هستند، ما این جایگاه ارزشمند را پاس داشته و قدردان زحمات شاغلین در این حوزه هستیم‌.

استاندار البرز با اشاره به خطیر بودن جایگاه روابط‌عمومی و مسئولیت‌پذیری آنها در انعکاس اخبار نهادها و مجموعه‌های دولتی و خصوصی به مردم افزود: روابط‌عمومی‌ها مانند خیرین در مسیر کارهای نیک به عموم جامعه خدمت می‌کنند، آنها در میان مردم در ارتباط با روشنی، انعکاس حقیقت، راستگویی و مشخص کردن صحت و سقم رخدادهای جامعه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ با همه سختی‌ها، فراز و نشیب‌ها و کمی و کاستی‌ها در این عرصه فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: جایگاه روابط‌عمومی در دنیا با توجه به نقش کنونی آنها و بر اساس پیشرفت‌ها در عرصه ارتباطات متحول شده است، روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس عملکرد ادارات و از سویی ایجاد نشاط در جامعه عهده‌دار هستند.

عبدللهی تاکید کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی دارند و شعار امسال برای گرامیداشت ارتباطات و روابط عمومی هم در این مورد نامگذاری شده است.

روابط‌عمومی سپر سازمان و پنجره ارتباط آن با مردم است

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از هوشمندسازی و به کارگیری فناوری‌های نوین در مجموعه‌های روابط‌عمومی و انعکاس صحیح اخبار دستگاه‌های اجرایی توسط آنها گفت: روابط‌عمومی سپر سازمان و پنجره ارتباط آن با مردم است، فعالان این عرصه خطیر با تلاش و کوشش موجب اعتلا و ارتقاء جایگاه یک سازمان می‌شوند.

استاندار البرز استفاده از ظرفیت رسانه‌ها مشتمل بر دیداری و شنیداری را از جنبه دیگر پتانسیل‌های تعاملی حوزه روابط‌عمومی با رسانه‌های جمعی مانند صداوسیما برشمرد و افزود: خوشبختانه در این حوزه اقدامات شایسته‌ای در البرز انجام شده است، از سویی آنها باید از ظرفیت بزرگ حضور اصحاب رسانه استان نیز به عنوان افراد تاثیرگذار به خوبی بهره‌برداری کنند.

وی در ادامه امید‌بخشی را از دیگر وظایف مدیران روابط‌عمومی در البرز برشمرد و گفت: همبستگی و اتحاد در استان از گذشته رقم خورده و با کمک روابط‌عمومی‌ها باید مستحکم‌تر شود، به ویژه در البرز که استانی مهاجر‌پذیر است و ایجاد فضای تعاملی در استان اهمیت بالایی دارد.

عبداللهی با اشاره به ایجاد قرارگاه‌های مختلف در استان عنوان کرد: همت و تلاش ما بر این است که در پایان دولت سیزدهم در دوره کنونی فضای تعاملی در استان در حوزه‌های مختلف از جمله تقویت زیرساخت‌های عمرانی و اجتماعی صورت گیرد، تاکنون عملکرد رضایت‌بخش در قسمت‌های گوناگون انجام شده و برخی قرارگاه‌های البرز به عنوان الگوی کشوری تعیین شده است.

وی با اشاره به اهمیت اصلاح فرآیندها و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در بخش‌های مختلف افزود: از جمله نتایجی که به دنبال آن هستیم اصلاح فرآیند صدور مجوزها و تسهیل این پروسه با تکیه بر دولت الکترونیک و پنجره واحد است، باید در راستای خدمات‌رسانی به مردم، البرز را به جایگاه نخست در کشور برسانیم.

جلب مشارکت حداکثری مردم برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

استاندار البرز خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی و روابط‌عمومی‌ها در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص جلب مشارکت حداکثری مردم برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و برقراری سلامت، امنیت و رقابت در برگزاری این رویداد مهم بیان کرد: انتظار می‌رود که با همکاری و تعامل در استان در پایان سال جاری، انتخابات شکوهمندی را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: به یقین واحدهای روابط‌عمومی ادارات با بهبود وضعیت خدمات‌رسانی به شهروندان در دستگاه‌های اجرایی و در نتیجه آن افزایش سطح رضایت‌مندی آنها، موجب جلب مشارکت مردمی و در نتیجه آن هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال جاری خواهند بود‌.

لازم به ذکر است در همایش گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و هفته ملی روابط‌عمومی در سال ۱۴۰۲، لوح سپاس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز به عنوان یکی از مجموعه های حامی برگزار این مراسم به داود داودی معاون اجرایی و امور داخلی این تشکل بخش خصوصی اعطا شد.

پاسخ دهید