info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تجار و تولیدکنندگان البرزی با رفع موانع کلان می‌توانند عامل شکوفایی اقتصاد کشور باشند

کد خبر: 29172
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1402 - 21:49
استاندار البرز:
استاندار البرز گفت: فعالان اقتصادی استان با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود می‌توانند منشا اثر در توسعه اقتصادی به خصوص در حوزه تولید و صادرات باشند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبداللهی در نود‌وهشتمین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که روز سه‌شنبه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، افزود: البرز توانمندی‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف تولیدی به ویژه در بخش دارو و مواد غذایی دارد.

وی افزود: کسب رتبه اول در تنظیم بازار، کسب رتبه نخست در اخذ تسهیلات رونق تولید و رتبه برتر کشف قاچاق کالا در کشور از جمله دستاوردهای این استان است.

عبداللهی گفت: ایران باید در صادرات کالا تحول ایجاد کند چرا که بسیاری از کشورهای همجوار به کالاهای ما نیاز دارند و می‌توان با بازاريابی درست در راستای دیپلماسی‌های دولت به این هدف مهم دست پیدا کرد.

وی افزود: اختصاص سوخت یارانه‌ای به پروازهای کارگو از مبدا فرودگاه پیام البرز می‌تواند مشوق بسیار خوبی برای گسترش تجارت به ویژه در صنایع غذایی و محصولات زراعی و کشاورزی محسوب شود.

استاندار البرز ظرفیت مسافربری فرودگاه پیام را عامل مهمی در پشتیبانی از فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد دانست و بر ضرورت تعیین تکلیف و مدیریت تخصصی بخش مسافربری این فرودگاه به منظور افزایش بهره‌وری با ورود دولت تاکید کرد.

وی گفت: استقلال برق استان البرز مورد تقاضا است چرا که ضرورت دارد برق این استان به صورت مستقل مدیریت شود.

عبداللهی با بیان اینکه البرز در جایگاه دهم درآمدی کشور بدون نفت قرار دارد، افزود: فعالان اقتصادی استان با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود می‌توانند منشا اثر در توسعه اقتصادی به خصوص در حوزه تولید و صادرات باشند.

وی گفت: با برطرف کردن موانع در سطح کلان، تجار و تولیدکنندگان البرز می‌توانند اقتصاد کشور را به سمت تحول و شکوفایی هدایت کنند.

پاسخ دهید