info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی با ۸۰ غرفه در کرج دایر می‌شود

کد خبر: 29316
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1402 - 16:14
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: در روزهای آتی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی با ۸۰ غرفه در مجاورت پارک نبوت کرج آغاز به کار می‌کند.


به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، عبداله دارایی در دومین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام اقدامات مردم‌محور و برقراری ارتباط دو سویه با اقشار مختلف جامعه از جمله فعالان اقتصادی بخش خصوصی مدنظر است، در این رابطه نشست‌ها و جلسات متعددی با کمیسیون‌های مختلف اتاق بازرگانی البرز داشته‌ایم.

وی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه و بازارچه عرضه صنایع‌دستی و محصولات مشاغل خانگی در روزهای آتی گفت: این نمایشگاه مشتمل بر ۸۰ غرفه است و هدف آن افزایش سطح فروش تولیدات هنرمندان البرزی از جمله زنان سرپرست خانوار بوده که در قالب مشاغل خانگی در استان فعالیت دارند، در این نمایشگاه تولیدکنندگان نقش مهمی در اجرای امور دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: آماده همکاری با کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در زمینه مواردی مانند تخصیص تسهیلات ویژه، اشتغال‌زایی و اخذ مجوزها در عرصه تولید و صنعت استان هستیم؛ زیرا بر اهدافی مانند کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های اشتغال در البرز متمرکز شده‌ایم.

وی در بخش دیگری در خصوص استفاده از ظرفیت اتباع خارجی برای جبران کسری نیروی کار مورد نیاز بخش تولید و صنعت کشور گفت: در این مورد طبق قانون کارفرمایان و تولیدکنندگان در حال حاضر نمی‌توانند اتباع خارجی غیرمجاز را به کار بگیرند، از طرفی در گام نخست باید تلاش کنیم تا شرایط کار نیروهای ایرانی در دل صنعت را بهبود ببخشیم.

دارایی در مورد به کارگیری زندانیان رای باز زندان در صنایع و بخش‌های تولیدی استان افزود: در این مورد با حضور فعالان حوزه‌های خودرو و پلاستیک و دیگر بخش‌ها که با کمبود جدی نیرو مواجه هستند طی مذاکراتی با اداره کل زندان‌های استان گفتگوهای لازم را پیش برده‌ایم.

وی ادامه داد: در این مورد مقرر شده است که برای جذب نیرو در حوزه تولید و صنعت استان از زندانیان رای باز دارای جرائم خفیف استفاده شود، در حال حاضر تصمیم مذکور فرصت مناسبی برای رفع چالش‌ها در این حوزه است.

پاسخ دهید