info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تسریع در راه‌اندازی پایانه صادراتی استان البرز ضرورت دارد

کد خبر: 29667
تاریخ انتشار: 23 آبان 1402 - 15:47
نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز:
نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: یک از ضروری‌ترین موارد برای تجارت محور بودن البرز تسریع در راه‌اندازی پایانه صادراتی استان است.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، یداله مالمیر در نخستین جلسه کمیسیون بازرگانی چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق البرز گفت: بر اساس تصمیمات و سیاست‌های چهارمین دوره هیات نمایندگان تاکنون چهار کمیسیون "صنعت و معدن" و "گردشگری و اقتصاد هنر، بازرگانی و کشاورزی تشکیل شده است.

وی با تاکید بر نقش مهم کمیسیون‌ها به عنوان بازوی مشورتی این تشکل بخش خصوصی گفت: تصمیمات و مصوبات کمیسیون‌های تخصصی به منظور تعیین مسیر و نقشه راه مشورت‌دهی اتاق بازرگانی البرز به دستگاه‌های دولتی استان اهمیت بالایی دارد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه توجه به نوآوری و ایده‌پردازی در سرفصل‌ برنامه‌های کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی البرز را مهم برشمرد و افزود: با توجه به تشکیل جلسات مهمی مانند شورای گفت‌‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار محترم برگزار می‌شود، مصوبات کمیسیون‌ها می‌تواند نقش مهمی برای اخذ تصمیمات اثرگذار در این شورای مشورتی و همچنین بخش‌های کارشناسانه دستگاه‌های دولتی استان برای بهبود وضعیت اقتصادی البرز ایفا کند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اقدامات مهمی که طی سه ماهه اخیر در کمیسیون صنعت و معدن انجام شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین این موارد برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش حلال به منظور احیای جایگاه از دست رفته ایران در بازارهای بین‌المللی این محصولات است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: تجارت سالانه حلال در دنیا بالغ بر ۲هزار و ۸۵۰ میلیارد دلار است اما کشورمان در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها سهمی ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلاری در این عرصه دارد، به همین دلیل برای ارتقاء جایگاه محصولات حلال کشورمان در دنیا، برگزاری همایشی بدین منظور و تشکیل دبیرخانه آن در البرز کلید خورده است.

وی تاکید کرد: امید است با حضور افراد دارای سابقه فعالیت اقتصادی و آشنا به قوانین و مقرارت در کمیسیون بازرگانی اتاق البرز و در کنار آن‌ تشکیل کارگروه‌های تخصصی ذیل این کمیسیون اقدامات مهمی به نفع بخش خصوصی انجام شود‌.

وی در ادامه گفت: البرز تنها استانی است که در هیات رئیسه چهار کمیسیون کشاورزی، واردات، دانش‌بنیان و انرژی اتاق بازرگانی ایران دارای کرسی است و از این طریق اقدامات مهمی برای بهبود وضعیت اقتصادی استان در حوزه‌های مربوطه انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به جایگاه نخست اتاق البرز در سه سال متوالی گذشته در حوزه آموزش در میان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، آماده برگزاری دوره‌های مختلف از جمله آموزش‌های مرتبط به حوزه امور گمرکی در استان هستیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: یکی از ضروری‌ترین موارد برای تجارت محور بودن البرز تسریع در راه‌اندازی پایانه صادراتی استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر درآمد ارزی حاصل از صادرات کشور سالانه ۱۰۵ میلیارد دلار است، گفت: سهم بخش خصوصی از این رقم حدود ۴۰درصد است که برای ارتقاء آن باید اقدامات لازم صورت گیرد.

پاسخ دهید