info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تبدیل ۸ لکه صنعتی استان البرز به شهرک صنعتی

کد خبر: 29777
تاریخ انتشار: 29 آذر 1402 - 19:35
در دومین سفر رئیس‌جمهور به البرز مصوب شد:

استاندار البرز در یکصدوسومین نشست شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی البرز گفت: بر اساس مصوبه دور دوم سفر ریاست جمهور به البرز، ۸ لکه صنعتی استان به شهرک صنعتی تبدیل می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبداللهی در یکصدوسومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی البرز اظهار کرد: در دومین سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت با توجه به اهمیت حوزه اقتصادی نشستی با حضور فعالان حوزه صنعت و تولید استان برگزار شد، برای تسریع در پیگیری مطالبات آنان از دولت درصدد حضور معاون اول رئیس‌جمهور در استان و برگزاری نشستی با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان البرزی در آینده‌ای نزدیک هستیم.

وی در خصوص مشکلات طرح شده از سوی فعالان بخش خصوصی در بحث اعطای تسهیلات بانکی و تامین منابع ارزی برای واردات مواداولیه و مایحتاج تولید گفت: در یک جلسه اختصاصی درخواست‌ها و مطالبات صنعتگران و تولیدکنندگان را بررسی می‌کنیم تا در نشست با معاون اول رئیس‌جمهور طرح و پیگیری شوند.

استاندار البرز با اشاره به طرح موضوع اجرای ماده ۱۵ قانون هوای پاک در خصوص تخصیص حداقل ۱۰درصد فضای واحدهای تولیدی و صنعتی تازه تاسیس به ایجاد فضای سبز مشجر و غرس درختان مناسب در منطقه محل فعالیت این مجموعه‌ها گفت: طی برگزاری نشستی برای تعیین میزان دقیق سهم فعالان صنعتی برای ایجاد فضای سبز مذکور و اعلام نظرات کارشناسانه در این مورد گفت‌وگو خواهیم کرد.

تحقق ۶۰‌درصدی اعتبارات عمرانی تخصیصی در جریان دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان

وی با بیان اینکه ۶۰درصد اعتبارات عمرانی تخصیصی در جریان دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان محقق شده است، افزود: تا پایان دولت سیزدهم به دنبال تغییرات چشم‌گیر در حوزه تامین زیرساخت‌ها در استان هستیم.

عبداللهی با بیان اینکه در دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهور و هیات دولت به البرز نیز پروژه‌های زیادی به بهره‌برداری رسید، گفت: افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی فردیس از جمله این موارد است، پروژه بیمارستان خصوصی به‌آفرین نیز به پیشرفت ۹۸درصدی رسیده است، ساخت بیمارستان‌های کمالشهر، طالقان و هشتگرد نیز در حال انجام است و با بهره‌برداری از این مراکز درمانی جدید قرار است تا پایان دولت سیزدهم ۱۵۰۰ تخت به ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی استان افزوده شود‌.

وی در ادامه به پروژه‌های مهم آبرسانی در استان از جمله انتقال آب به هشتگرد، ایجاد تصفیه‌خانه آب در مهستان و انتقال آب شرب به شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد به عنوان مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور اشاره کرد که همگی اجرایی شده است و پروژه انتقال آب به گرمدره و فردیس از طریق سد امیرکبیر را از دیگر پروژه‌های مهم استان در حوزه آب برشمرد.

وی در بحث تامین انرژی با اشاره به اینکه البرز با کمبود ۶۰۰ تا ۷۰۰ مگاواتی برق مواجه است، افزود: در این مورد اخیرا طی جلسه‌ای با مدیر برق منطقه‌ای تهران برای احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت کمال‌آباد در چهارباغ گفتگو کردیم و قرار است در پایان خدمت دولت سیزدهم این پروژه به همراه پست‌های برق ۴۰۰ کیلو ولت اشتهارد و ۲۳۰ کیلوولت نظرآباد به بهره‌برداری برسد، برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مجموع با ظرفیت ۵۵۰ مگاوات در استان نیز اقدامات لازم انجام شده و قرار است از سوی منابع‌طبیعی زمین مناسب برای جانمایی احداث این نیروگاه‌ها تخصیص داده شود.

وی با اشاره به تعهد دولت در البرز برای ساخت ۳۰۰ مدرسه در استان تا پایان فعالیت آن افزود: برای تحقق آن نیازمند همراهی و مشارکت فعالان اقتصادی و بخش خصوصی هستیم.

تکمیل پروژه‌های گازرسانی به تمام روستاهای استان در جریان دور دوم سفر رئیس‌جمهور به البرز

استاندار البرز با اشاره به تکمیل پروژه‌های گازرسانی به تمام روستاهای استان در جریان دور دوم سفر رئیس‌جمهور به البرز در آذرماه امسال گفت: با این اقدام البرز به استان سبز در حوزه گازرسانی تبدیل شد.

وی در مورد پروژه‌های مهم حوزه حمل‌و‌نقل شهری و برون‌شهری کلانشهر کرج و استان البرز بیان کرد: اتصال خط قطار شهری کرج تا پایان سال جاری به ایستگاه متروی شهید سلطانی و خط ۵ متروی تهران عنوان کرد: از دیگر اقدامات مدنظر پروژه دو طبقه کردن اتوبان کرج-قروین است، اما باید منابع مالی آن که حدود ۶۰هزار میلیارد تومان برآورد شده است را تامین کنیم، حتی اگر بخشی از این مبلغ از سوی دولت تخصیص یابد، فاز نخست آن را با کمک پیمانکار آغاز کرده و در مدت دو سال این پروژه مهم را تکمیل می‌کنیم.

عبداللهی بیان کرد: البرز تنها استانی بود که ۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیصی در جریان سفر اول را به خوبی جذب و در قالب اجرای پروژه‌های مختلف اجرایی کرد.

وی در بحث اعتبارات تخصیصی به استان در جریان دور دوم سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت گفت: هنوز مصوبات این سفر به طور کامل مشخص نشده است، اما در حوزه اقتصادی اعتبار ۷هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در ارتباط با پروژه‌ها تخصیص داده شده است، ما نیز طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور درخواست اعتبار ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دیگر را برای پیشبرد پروژه‌های مهم دولتی داشته‌ایم.

۲۰هزار ميليارد تومان رقم اعتبارات تخصیصی به پروژه‌های بخش خصوصی استان بر اساس مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به البرز

استاندار البرز در ادامه رقم اعتبارات تخصیصی به پروژه‌های بخش خصوصی استان بر اساس مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به البرز را نیز بالغ بر ۲۰هزار ميليارد تومان برشمرد و گفت: رئیس‌جمهور تا پایان دولت سیزدهم یک سفر نیم‌روزی دیگر به البرز خواهند داشت تا دیگر پروژه‌های مهم از جمله مراکز درمانی جدید را به افتتاح برسانیم، تکمیل فاز بعدی پروژه آزادراه شهید سلیمانی نیز در دستور کار است.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات کارگروه صادرات استان به دلیل ظرفیت‌های بی‌شمار البرز در این حوزه گفت: باید بر افزایش صادرات به همسایگان ایران و کشورهای آفریقایی بیشتر متمرکز شویم و با توجه به برخی ظرفیت‌های خالی موجود در کارخانه‌های آردسازی در استان ضمن واردات گندم، می‌توانیم با استفاده از ظرفیت این صنایع آرد تولیدی البرز را صادر کنیم.

جایگاه چهارم البرز در کشور از حیث تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان

عبداللهی در ادامه گفت: در حوزه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از تولیدات این مجموعه‌ها و استفاده از ظرفیت آنها برای افزایش بهره‌برداری در صنایع استان نیازمند همراهی بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه از حیث تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان البرز بعد از استان‌های تهران، اصفهان و خراسان‌رضوی جایگاه چهارم را در کشور دارد، افزود: با اقدامات لازم به دنبال آن هستیم تا رتبه استان را به جایگاه دوم افزایش دهیم.

استاندار البرز با اشاره به اخذ مصوبه تبدیل ۸ لکه صنعتی البرز به شهرک در جریان مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به البرز گفت: در اجرای مباحث زیست‌محیطی و همچنین فعالیت‌های اجتماعی با توجه به یک میلیون جمعیت حاشیه‌نشین در استان نیازمند همراهی صاحبان صنایع و فعالان حوزه تولید هستیم.

احیای ۱۸۵ واحد تعطیل و نیمه‌‌تعطیل صنعتی البرز با همکاری و توانمندی دستگاه‌های اقتصادی استان

وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در بحث مهار تورم و رشد تولید در سال جاری و کارنامه موفق البرز در این حوزه گفت: ۱۸۵ واحد تعطیل و نیمه‌‌تعطیل صنعتی البرز مجدد فعال شده است و این موارد با همکاری و توانمندی دستگاه‌های اقتصادی مانند اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های صنعتی و جدیت در رفع و پیگیری مطالبات بخش خصوصی محقق شده و باید گزارشی در این مورد تهیه شود‌.

دکتر عبداالهی در ادامه با اشاره به استقبال پرشور مردم از رئیس‌جمهور و هیات دولت در جریان دور دوم سفر ایشان به البرز گفت: این مهم نشان می‌دهد که مردم به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و آرمان‌های نظام پایبند هستند و این مهم مسئولیت ما را چند برابر می‌کند.

پاسخ دهید