info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

عملکرد بانک‌های خصوصی در البرز، رضایت‌بخش نیست

کد خبر: 29873
تاریخ انتشار: 30 دی 1402 - 21:02
استاندار البرز:
استاندار البرز گفت: عملکرد بانک‌های خصوصی در البرز رضایت‌بخش نیست و این انتظار وجود دارد که اعتبارات حاصل از سپرده‌های مردم جهت ارائه تسهیلات حمایتی، تکلیفی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و دیگر موارد در داخل استان صرف شود.

 

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبداللهی در یکصدوچهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی البرز ضمن تبریک در پیش داشتن دهه مبارک فجر و چهل‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به منظور تسریع در فرآیند رسیدگی و بررسی معضلات پیش‌روی فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: در این زمینه با تعامل و همکاری اتاق بازرگانی البرز و برگزاری جلسات کارگروهی و کارشناسانه متعدد می‌توانیم مسائل و مشکلات اقتصادی بخش خصوصی را یک به یک بررسی و احصاء کرده و در صورت نیاز به پیگیری بیشتر از طریق انجام مکاتبات و یا دیدار حضوری با معاون اول رئیس‌جمهور و وزرا در سطح ملی پیگیری کنیم اما نکته مهم سرعت‌بخشی به حل این موارد است.

وی با بیان اینکه حل مسائل فعالان حوزه اقتصادی در واقع رفع ۸۰درصد مشكلات کشور است، گفت: اکنون رقابت دولت‌های مختلف در دنیا در زمینه کسب عنوان قدرت برتر اقتصادی است و هر کشوری که در این حوزه قوی‌تر و درخشان‎‌تر عمل کند، برنده این میدان نبرد است.

استاندار البرز با اشاره به اهمیت برگزاری مداوم جلسات مشورتی میان بخش خصوصی و دولت از جمله نشست‌های شورای گفت‌وگوی استان به منظور پیگیری تمامی مطالبات صاحبان صنایع و تولید البرز گفت: برای تحقق این مهم نیاز است که چند کارگروه مشورتی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه مهم صادرات شکل گیرد، زیرا ارتقاء جایگاه استان البرز در میزان صادرات کشور و بهبود سهم ایران از اقتصاد دنیا اهمیت بالایی دارد، باید سهم مهمی در بازار کشورهای همسایه داشته باشیم و در این رابطه نیازمند رفع موانع و مشکلات موجود هستیم.

وی با اشاره به اینکه در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به البرز در آذرماه سال جاری، ۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلات بانکی برای استان محقق شد، افزود: اگر عملکرد خوبی در زمینه تحقق آن داشته باشیم، معادل همین اعتبار را مجدد دریافت خواهیم کرد.

عبداللهی با انتقاد از عملکرد بانک‌های خصوصی البرز به دلیل عدم استفاده صحیح از منایع تسهیلاتی واگذار شده به منظور هزینه‌کرد آن در خود استان عنوان کرد: این انتظار وجود دارد که اعتبارات حاصل از سپرده‌های مردم جهت ارائه تسهیلات حمایتی، تکلیفی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و دیگر موارد در داخل استان صرف شود.

استاندار البرز بیان کرد: با اقدام ضعیف بانک‌های خصوصی، به طور قطع با همکاری صاحبان صنایع تصمیمات مهمی در راستای تغییر همکاری‌ها با این بانک‌ها اتخاذ خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت انتقال حساب سپرده‌گذاری آن دسته از واحدهای کارخانه‌ای و صنعتی البرز که دفاتر شرکت آنها در تهران فعال است، گفت: وقتی این گروه از صنایع و مجموعه‌های تولیدی برای حل مشکلات زیرساختی خود به ادارات البرز مراجعه می‌کند نباید درآمدهای آنها به حساب‌هایی خارج از بانک‌های استان واریز شود.

عبداللهی عنوان کرد: خوشبختانه به جزء ۴ شرکت، مالیات تمامی شرکت‌هایی که دفاتر اداری در تهران دارند به دلیل محل استقرار کارخانه‌های این مجموعه‌ها در البرز به استان انتقال داه شده است.

وی در ادامه خواستار تعامل و مشارکت صاحبان صنایع و مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان در مشارکت‌های اجتماعی از جمله ساخت مدارس خیرساز شد و افزود: در البرز ۵۵۰هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند و به دلیل پایین بودن سرانه آموزشی بسیاری از مدارس استان در دو نوبت و با تراکم بالا فعالیت می‌کنند.

استاندار البرز بیان کرد: اگر قرار باشد که تمامی مدارس البرز تنها در یک نوبت کار کنند با احتساب ظرفیت ۳۰ دانش‌آموز در هر کلاس درس، به ساخت یک‌هزار و ۵۰۰ مدرسه و به عبارتی ایجاد ۱۸‌هزار کلاس جدید نیاز داریم که این مهم کمک و همراهی فعالان بخش خصوصی را می‌طلبد، خوشبختانه با کمک خیرین مدرسه‌ساز در حدود دو سال گذشته ۱۰۰ مدرسه به سرانه آموزشی البرز افزوده شد.

وی با اشاره به در پیش داشتن انتخابات ‌دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه سال جاری گفت: پایبندی به نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی و احساس تکلیف برای مشارکت در انتخابات برای حضور حداکثری مردم در این عرصه بسیار حائز اهمیت است، هر کدام از ما می‌توانیم برای افزایش سطح مشارکت در انتخابات امیدبخش و امیدآفرین باشیم.

پاسخ دهید