info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

بررسی آموزش نیروی تکنسین و کارشناس ماهر مورد نیاز صنایع البرز در تعامل با فنی‌ و‌ حرفه‌ای و امور زندان‌های استان

کد خبر: 30049
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1402 - 14:29
در کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز مطرح شد:

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز با اشاره به کمبود نیروی کار در صنایع استان گفت: برای تامین این نیروها با برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت محور ویژه تربیت تکنسین‌ها و کارشناسان فنی از میان زندانیان مذاکرات لازم با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و امور زندان‌های استان در حال انجام است.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و ‌کشاورزی البرز، سید محمدباقر رضوی تقوی در یازدهمین جلسه کمیسیون صنعت و معدن با اشاره به مسئله تامین نیروی کار مورد نیاز صنایع استان بیان کرد: بدین منظور در نشست‌هایی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای استان در خصوص آموزش نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع و برگزاری دوره‌های تخصصی مذاکراتی داشتیم.

وی در ادامه در خصوص برگزاری جلساتی با دیگر دستگاه‌های دارای ظرفیت برای رفع کمبود نیروی کار بخش‌های تولیدی و صنعتی استان گفت: در این مورد جلساتی با مدیران و مسئولان امور زندان‌ها در خصوص به‌ کارگیری زندانیان رای باز و یا کمیته امداد امام خمینی(ره) برای جذب مددجویان تحت پوشش این نهاد در بخش تولید و کارخانه‌های صنعتی گفت‌وگو و مقرر شد که تفاهم‌نامه‌هایی بدین منظور میان اتاق بازرگانی البرز و دستگاه‌های اجرایی مربوطه امضاء شود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت توجه به بیمه حوادث نیروهای کار معرفی شده از سوی اداره‌کل امور زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای اشتغال در صنایع استان گفت: در قالب انجام این طرح‌های اشتغال‌زایی نیروی‌های آموزش دیده توسط مربیان فنی و حرفه‌ای در اختیار واحدهای صنعتی قرار داده می‌شوند که بدین منظور باید در قالب حمایت از کارفرمایان و یا خویش کارآفرین‌ها نیاز است که بحث بیمه این نیروها حل‌و‌فصل شود.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز برای برگزاری تور بازدید مدیران صنایع از کارگاه‌های آموزشی در ندامتگاه‌های استان البرز گفت: این کار به جزء بحث تامین نیروی کار صنایع در واقع خدمت اجتماعی به خانواده زندانیان است، در این زمینه برخی کارفرمایان حوزه تولید متقاضی راه‌اندازی بخشی از کارگاه‌های خود در ندامتگاه‌ها هستند.

رضوی تقوی در ادامه با تاکید بر اهمیت توجه به محور آموزش‌ها در دوره‌های فنی‌ و حرفه‌ای بر اساس نیاز صنایع استان عنوان کرد: با توجه به نیاز مدیران مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان به نیروی کار ماهر در حد تکنسین و کارشناس در این رابطه گفت‌وگوهای تعاملی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز داشته‌ایم تا بخشی از نیروی کار ماهر از میان جامعه دانشگاهی استان تامین شود.

وی با اشاره به اهمیت تهیه مواد مصرفی کارگاه‌های آموزشی ویژه مهارت‌آموزی نیروهای مورد نیاز صنایع استان گفت: در گذشته دوره‌های مختلفی در این خصوص وجود داشت که به دلیل عدم وجود مواد و ملزومات اولیه کارگاهی متوقف شد و باید مجدد فعال شود.

در بخش دیگری از این نشست صحبت‌هایی از سوی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله اداره‌کل فنی و حرفه‌ای البرز، اموز زندان‌های استان، تامین اجتماعی و دیگر مجموعه‌ها در خصوص بیمه افراد مذکور، راه‌اندازی بخش‌هایی از خط تولید یا مونتاژ کارخانه‌ای در ندامتگاه‌های استان و یا آموزش حین خدمت برای نیروهای کار شاغل در صنایع استان مطرح شد.

پاسخ دهید