info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

ضرورت تقویت تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان با ورود تکنولوژی و فناوری‌های روز

کد خبر: 30065
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1402 - 16:02
در نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌و‌کارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی البرز مطرح شد:
در نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان بر تقویت تولیدات این مجموعه‌ها و ورود فناوری‌های روز به این بخش تاکید شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، شهریار ظهوری در سومین نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌و‌کارهای نوین و دانش‌بنیان دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه امروز در بحث فرآیندهای مرتبط به تحقیق و توسعه با ابر مشکلات زیستی مواجه هستیم، بیان کرد: مصرف بی‌رویه انرژی‌های تجدیدناپذیر و تاثیر مخرب آن بر محیط‌زیست موجب آسیب جدی به منابع آبی، خاک و هوا شده است.

وی دیگر گره‌های موجود در مسیر رشد فعالیت‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای را فقدان سرمایه‌گذاری برشمرد و گفت: تقویت اقتصاد داخل بدون اتصال به بازارهای جهانی و ورود تکنولوژی‌های جدید، آهنگ رشد بخش تولید و صنعت کشور را کند کرده و عدم بهره‌وری مناسب در این بخش را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی البرز افزود: حمایت از کسب‌و‌کارهای مادر و پیشران و ارائه تسهیلات مناسب به این مجموعه‌ها می‌تواند زمینه رشد اقتصادی و موفقیت شرکت‌های کوچک و متوسط را فراهم کند.

وی در بخش دیگری بر ضرورت ارائه گزارشات تصویری از زمینه فعالیت و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای استان از جمله صداو‌سیمای مرکز البرز و خبرنگاران اقتصادی آشنا به این حوزه تاکید کرد.

در ادامه این نشست حسن سلطانعلی در مورد فعالیت کارگروه‌های ذیل کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به تور علمی برگزار شده از سوی پارک علم و فناوری استان در اواخر بهمن‌ماه سال جاری گفت: در این رویداد در خصوص حمایت قانون جهش تولید از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا و قانون ارزیابی مطالبی برای نمایندگان شرکت‌های حاضر در جلسه تشریح شد و در مجموع گسترش تعاملات میان اتاق بازرگانی البرز و پارک علم و فناوری می‌تواند به کاهش موازی‌کاری در این بخش و هم‌افزایی بیشتر میان دولت و بخش خصوصی منجر شود‌.

نائب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌و‌کارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی البرز در تشریح سیاست‌های کلی به منظور افزایش حضور شرکت‌ها در کارگروه‌های ذیل این کمیسیون گفت: در حال حاضر سه کارگروه "آموزش و توانمندسازی"، "سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری" و " بازارسنجی و توسعه بازار" است که با شناسایی ظرفیت‌های موجود و بررسی اقدامات قبلی در این بخش‌ها برای پیشبرد فعالیت‌های جدید با قابلیت اجرایی در کارگروه‌ها برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت نیازسنجی شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآور، نوپا و فناور در بخش‌های مختلفی مانند تامین نیروی کار، مباحث مرتبط به بیمه، مالیات و دیگر موارد گفت: بدین منظور در کارگروه‌های تخصصی با حضور شرکت‌های فوق جلساتی خواهیم داشت‌.

در بخش دیگری از این نشست مسائلی در خصوص کمک به استانداردسازی و افزایش سطح فناوری فعالیت‌‌های شرکت‌ دانش‌بنیان، برقراری هماهنگی در خصوص برگزاری رویدادهای آموزشی و ترویجی و برپایی میز خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان در اتاق بازرگانی البرز و پارک علم و فناوری استان در راستای گسترش سطح خدمات‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای ارائه مشاوره در زمینه مشکلات و درخواست‌های این مجموعه‌ها اشاره شد.

همچنین در این جلسه استفاده از ظرفیت استودیو فاتح اتاق بازرگانی البرز برای معرفی توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی محصولات این شرکت‌ها، طراحی دوره‌های کاربردی آموزشی ویژه با مشارکت صندوق پژوهش و فناوری استان و دیگر موارد مطرح و در خصوص آن گفت‌وگو شد.

پاسخ دهید