info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

بررسی زمینه همکاری فعالان اقتصادی البرز و عمان

کد خبر: 30075
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1402 - 15:11
طی نشستی در اتاق بازرگانی البرز مطرح شد؛
با حضور دو فعال اقتصادی کشور عمان در اتاق بازرگانی البرز، زمینه‌ همکاری و گسترش مراودات تجاری میان طرفین بررسی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، دو فعال اقتصادی کشور عمان با حضور در اتاق بازرگانی البرز از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صنعتی اتاق بازدیدی داشتند.

در ادامه طی نشستی تعاملی با حضور اعضاء هیات نمایندگان و معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی البرز در خصوص بسط روابط و گسترش سطح همکاری‌ فعالان اقتصادی میان البرز و عمان گفت‌و گو کردند.

در این نشست مرتضی کوهنورد عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و رئیس انجمن صادرکنندگان البرز با اشاره به ظرفیت بالای این استان در حوزه اقتصادی بیان کرد: بیش از ۵‌درصد صنعت کشور در البرز جای دارد که برای معرفی بخشی از این ظرفیت‌ها، محصولات حدود ۴۰۰ شرکت البرزی در نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صنعتی اتاق بازرگانی البرز ارائه شده است.

کوهنورد در ادامه افزود: حدود یکهزار مورد از شرکت‌‌های مستقر در البرز قابلیت تولید محصولات صادرات محور را دارند.

رئیس انجمن صادرکنندگان استان البرز گفت: در بسیاری از زمینه‌ها از جمله تولیدات کشاورزی، صنایع غذایی و دارویی، استان البرز در کشورمان پیشرو است.

وی در ادامه خواستار راه‌اندازی یک فضای نمایشگاهی دائمی جهت معرفی و بازاریابی محصولات و تولیدات ایرانی در کشور عمان شد‌ که در واقع می‌تواند دروازه‌ای برای عرضه و ارائه محصولات صادراتی ایران به دیگر کشورها باشد‌.

کوهنورد عنوان کرد: در فرآیند تولید یکسری از محصولات این قابلیت وجود دارد که در فاز اول، قطعات منفصل و تفکیک شده را به صورت "سی کی دی" و "اس کی دی" به کشور عمان ارسال کرده و در آنجا با اتصال قطعات به یکدیگر فرآیند مونتاژ انجام شود، در فازهای بعدی نیز اگر حمایت‌های دولتی لازم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور عمان فراهم باشد، این قابلیت وجود دارد که خط تولید محصولات مورد نظر در آنجا راه‌اندازی شود.

در بخش دیگری از این نشست، شاهین ظهوری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به فعالیت‌های پیشرفته در زمینه ساخت خانه‌های پیش ساخته بتنی در این استان، از امکان تولید قطعات این سازه‌ها در عمان و صدور خدمات و دانش فنی و مهندسی ایرانی به کشور مقصد سخن گفت.

وی با تاکید بر اهمیت تمرکز بر صادرات دانش علمی و محصولات فنی و مهندسی البرز به کشور عمان افزود: اگر در زمینه کارهای ساختمانی با استفاده از نصب تولیدات و تجهیزات ایرانی، پروژه‌ای برای اجرا در کشور عمان تعریف شود با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در کشور از جمله توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان به خوبی این اقدام را پیش خواهیم برد.

در ادامه جعفر سلیمانی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به وجود تعاملات سازنده میان دو کشور عمان و ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های البرز در زمینه تولید بتن و قطعات بتنی از آخرین تکنولوژی و امکانات ساخت در کارخانه‌‌های فعال استان در این زمینه استفاده می‌شود.

در این نشست همچنین دو فعال اقتصادی عمان در خصوص امکان صادرات محصولات ایرانی از طریق این کشور به آفریقا و یا برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های تعاملی در زمینه افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در فعالیت‌های تجاری میان طرفین نکاتی را مطرح نمودند.

پاسخ دهید