info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

۵۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با رقم یک میلیارد دلاری در البرز فعال است

کد خبر: 30178
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1403 - 21:37
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز:
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز در نشست با هیات تجاری سوریه گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با رقم بیش از یک میلیارد دلار در البرز فعال است.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، محمد انصاری در نشستی که به میزبانی اتاق بازرگانی البرز با هیات تجاری ۱۰۰ نفری از کشور سوریه برگزار شد، بیان کرد: رقم ۱۶۰ میلیون دلار به عنوان حجم مبادلات تجاری سالانه میان ایران و سوریه به هیچ عنوان کافی نیست و با یک‌سری برنامه‌ریزی‌های مدون به راحتی می‌توانیم این رقم را تا پایان سال جاری تا ۱۰ برابر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه نام بیش از ۱۰۰‌هزار واحد تولیدی و صنعتی معتبر و بزرگ در سامانه‌های رسمی ایران ثبت شده است؛ گفت: بیش از ۵۴‌درصد ارزش افزوده در ارتباط با تولید ناخالص کشور به بخش صنعت اختصاص دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز عنوان کرد: البرز چهارمین استان صنعتی کشور است، ظرفیت‌های تولیدی در این استان بسیار بالا است، به نحوی که در حال حاضر بیش از ۵۰ طرح سرمایه‎‌گذاری خارجی با رقم بیش از یک میلیارد دلار فعال است.

وی با اشاره به ثبت رقم صادرات یک میلیاد دلاری البرز در سال گذشته گفت: طبق هدف‌گذاری انجام شده در استان مدنظر است که این رقم در پایان سال جاری به عدد ۲ میلیارد دلار برسد.

انصاری اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی اقتصادی سال جاری در البرز سه کشور را به عنوان مقاصد مورد نظر برای افزایش مبادلات تجاری مدنظر قرار داده‌ایم که کشور سوریه در راس این تصمیمات است.

وی بیان کرد: از میان کدهای بین‌المللی آیسیک که شمارنده و طبقه‌بندی کننده واحدهای صنعتی در هر کشور است، حدود ۸۵‌درصد در البرز فعال است، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای تولید محصولات جدید، هایتک، فناور و دانش‌بنیان به شدت در البرز جریان دارد و در ترسیم آینده اقتصادی البرز و افزایش سطح مبادلات تجاری بین‌المللی این استان مدنظر قرار داده شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز عنوان کرد: یکی از آیتم‌های مهم در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در استان بحث صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه است.

وی با بیان اینکه برای صادرات تولیدات و محصولات استان البرز به کشور سوریه بررسی‌های لازم انجام شده است، گفت: در زمینه‌های صنعت ساختمان و فناوری‌های پیش رفته در سوریه زمینه کار برای صنعتگران ایرانی وجود دارد، برای صادرات کالا از ایران به سوریه در حوزه صنایع برقی و نیروگاهی، خدمات فنی و مهندسی، صنایع دانش‌بنیان، غذایی و شوینده آماده هرگونه همکاری هستیم.

پاسخ دهید