info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

کاهش هزینه‌های گمرکی از سوی دولت سوریه برای کالاهای ایرانی صادراتی

کد خبر: 30179
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1403 - 22:23
رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه مطرح کرد:
رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه در نشست هیات ۱۰۰ نفری گفت: دولت سوریه هزینه‌های گمرکی را برای کالاهای ایرانی صادراتی با هدف افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور کاهش داده است.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، محمد ابوالهدی اللحام روز یکشنبه در جریان حضور هیات تجاری ۱۰۰ نفری از کشور سوریه در اتاق بازرگانی البرز و برگزاری نشست‌های B2B میان فعالان اقتصادی دو کشور در حاشیه این نشست بیان کرد: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ که در تهران در حال برگزاری است، با توانمندی‌های صادراتی ایران از جمله شرکت‌های تولیدی و صنعتی البرزی آشنا شدیم که جای تامل دارد.

رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه با بیان اینکه میزان و حجم تبادلات تجاری میان این کشور و ایران مناسب نیست گفت: یکی از دلایل پائین بودن حجم مراودات اقتصادی میان طرفین ارتباط ضعیف تجار دو کشور است.

وی افزود: با توجه به روابط دوستانه و سیاسی خوب میان ایران و سوریه باید بیشتر از گذشته بر افزایش حجم تبادلات تجاری و روابط اقتصادی میان دو کشور متمرکز شویم.

ابوالهدی اللحام تاکید کرد: ما وظیفه داریم که برای استحکام روابط اقتصادی میان فعالان حوزه تولید و صنعت و تجار و بازرگانان دو کشور تلاش کنیم تا در نتیجه آن رقم مراودات تجاری سالانه دو کشور را به عدد ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم.

وی توضیح داد: دولت سوریه یک‌سری مصوباتی را برای کاهش هزینه‌های گمرکی کالاهای ایرانی صادراتی به این کشور اعمال کرده است، در حال حاضر شرکت‌های ایرانی زیادی در سوریه فعال است و حتی محل‌های دائمی برای عرضه نمونه محصولات و تولیدات خود دارند.

رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه با بیان اینکه امسال نمایندگانی از حدود ۳۰۰ شرکت از این کشور از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران دیدن کردند، افزود: این یک شاخص بسیار مهم است و انتظار می‌رود که خروجی حضور تجار و فعالان اقتصادی سوریه در نمایشگاه ایران اکسپو خروجی موثری برای قوی کردن ارتباط میان تجار و فعالان اقتصادی دو کشور را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به معرفی ظرفیت‌های البرز در پاویون این استان در نمایشگاه ایران اکسپو عنوان کرد: استان البرز توانمندی‌های تولیدی و صنعتی زیادی دارد و ظرفیت‌های این استان می‌تواند به بازسازی کشور ما کمک کند.

پاسخ دهید