info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

دانش فنی ایران در حوزه تولید دارو به سوریه منتقل شود

کد خبر: 30180
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1403 - 22:31
معاون وزیر بهداشت کشور سوریه:
معاون وزیر بهداشت کشور سوریه با اشاره به پیشرفت چشم‌گیر ایران در زمینه تولید دارو بیان کرد: برای انتقال دانش فنی ایران در حوزه دارو به سوریه آمادگی داریم.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، رزان سلوطه در جریان حضور هیات تجاری ۱۰۰ نفری سوریه‌ای در اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: روابط میان ایران و سوریه دیرینه است و با توجه به این مهم همیشه به دنبال آن هستیم که با رفع ضعف‌های موجود و تبدیل آن به نقاط قوت، دامنه این فعالیت‌ها را گسترش دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک و با توجه به دیدارهای صورت گرفته در جریان سفر هیات تجاری سوریه به ایران در روزهای آینده حجم مبادلات تجاری و اقتصادی میان طرفین افزایش یابد.

سلوطه در خصوص مبادلات دارویی میان سوریه و ایران گفت: در سوریه یک‌سری شرکت‌های دولتی و خصوصی فعالیت دارند که در مراوده با دیگر کشورها از جمله ایران مسئولیت تامین داروی مورد نیاز کشورمان را عهده‌دار هستند که امیدواریم دامنه این تعاملات گسترده‌تر شود و با شرکت‌های ایرانی بیشتری در ارتباط باشیم.

معاون وزیر بهداشت کشور سوریه با اشاره به دانش فنی و پیشرفت چشم‌گیر ایران در زمینه تولید دارو برای انتقال آن به این کشور ابراز تمایل کرد.

وی در بخش دیگری برگزاری نشست‌های B2B میان فعالان اقتصادی البرز و سوریه در حاشیه حضور هیات تجاری این کشور در اتاق بازرگانی را فرصت مناسبی برای گسترش تعاملات اقتصادی میان طرفین برشمرد.

در ادامه با بیان اینکه صادرات محصولات دارویی از ایران به سوریه سالیان طولانی است که انجام می‌شود، افزود: امیدواریم با گسترش سطح مراودات میان فعالان اقتصادی دو کشور در کنار محصولات دارویی شاهد افزایش حجم صادرات دیگر تولیدات ایرانی به سوریه باشیم.

پاسخ دهید