info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

میزبانی اتاق بازرگانی البرز از هیات‌های تجاری داغستان روسیه، جمهوری افغانستان و اقلیم کردستان عراق در نمایشگاه ایران اکسپو/ مذاکره برای صادرات صنایع‌غذایی، تخم‌‌مرغ و سیمان تولید ایران

کد خبر: 30215
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1403 - 12:00
رئیس انجمن صادرکنندگان استان البرز گفت: در پاویون اتاق بازرگانی البرز در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران و طی مذاکراتی با هیات‌های تجاری از داغستان روسیه، جمهوری افغانستان و اقلیم کردستان عراق برای صادرات محصولات غذایی، تخم‌مرغ و سیمان ایران گفت‌وگو شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوزری البرز، مرتضی کوهنورد در حاشیه برگزاری ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به مذاکراتی که طی این رویداد مهم صادراتی با هیات‌های تجاری خارجی در محل پاویون اتاق بازرگانی البرز صورت گرفت، بیان کرد: در نشستی با هیات تجاری داغستان روسیه، اطلاعاتی را در خصوص زمینه فعالیت خود در زمینه حمل‌ونقل دریایی محموله‌های صادراتی با کشتی‌های حمل بار فله‌ای بیان داشتند.

درخواست هیات تجاری داغستان روسیه برای صادرات سیمان از ایران

کوهنورد در ادامه افزود: هیات تجاری داغستان روسیه در ادامه خواستار آن شدند که مذاکراتی با تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی داشته باشند که تمایل به واردات مواد‌اولیه مورد نیاز تولید خود از کشور روسیه به ویژه غلات دارند و می‌خواهند این کار را از طریق حمل‌ونقل دریایی انجام دهند‌، در این رابطه مقرر شد گفت‌وگوهایی با فعالان اقتصادی البرز برای این موارد داشته باشیم.

رئیس انجمن صادرکنندگان استان البرز در مورد محور دیگر مذاکرات انجام شده با هیات تجاری داغستان روسیه برای صادرات سیمان از ایران گفت: در این مورد مقرر شد زمینه گفت‌وگوی آنها با تولیدکنندگان سیمان در کشورمان را فراهم کنیم.

هیات تجاری افغانستان به دنبال مذاکره با تولیدکنندگان صنایع‌غذایی البرز در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

وی در بخش دیگری در خصوص گفت‌وگوهای انجام شده با هیات تجاری از جمهوری افغانستان در محل پاویون اتاق بازرگانی البرز در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو عنوان کرد: درخواست هیات تجاری مذکور برای صادرات انواع تولیدات صنایع غذایی البرز به کشور افغانستان بود که در این خصوص به یک مجموعه تولیدی استان در زمینه صنایع‌غذایی معرفی شدند تا مذاکرات لازم را داشته باشند.

کوهنورد افزود: هیات تجاری جمهوری افغانستان همچنین درخواستی برای صادرات تخم‌مرغ از البرز داشتند که مقرر شد تولیدکنندگان استان در این زمینه را به آنها معرفی کنیم.

مذاکره برای راه‌اندازی نمایشگاه معرفی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی البرز در اقلیم کردستان عراق

وی در ادامه بیان کرد: در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو، هیات تجاری نیز از اقلیم کردستان عراق در پاویون اتاق بازرگانی البرز در این رویداد حضور یافتند و در خصوص اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری میان طرفین گفت‌وگو شد.

رئیس انجمن صادرکنندگان البرز عنوان کرد: در مذاکره با هیات تجاری اقلیم کردستان عراق گفت‌وگوهایی نیز برای راه‌اندازی نمایشگاه تخصصی معرفی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی البرز در این منطقه مطرح و مقرر شد ابعاد عملیاتی کردن این تصمیم مهم بررسی شود.

پاسخ دهید