info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

زیرساخت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم است

کد خبر: 30232
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1403 - 15:10
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی البرز:
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی البرز گفت: تحقق جهش تولید با مشارکت مردم با انجام کارهای شبکه‌ای میسر می‌شود که زیرساخت‌های آن مانند جمعیت جوان و تحصیل‌کرده و جویای کار در شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم است.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، شهریار ظهوری در چهارمین نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم بیان کرد: هدف‌‌گذاری بر این مهم بر جهت‌گیری برنامه‌های کمیسیون تاثیرگذار است، در این مسیر از نقطه نظرات اعضاء کمیسیون در راستای تحقق شعار سال بهره‌برداری لازم را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه گذر از دنیای قدیم به دنیای جدید یکسری الزامات دارد که تولید یکی از این الزامات است، افزود: تولید تنها شامل کالا و خدمات نیست بلکه هنر فکر و اندیشه نیز قسمتی از تولید است و هر کالای تولیدی با واحدی به نام پول جهت مبادله ارزش‌گــذاری می‌شود، نظم و ترتیب یکی دیگر از الزامات مطرح شده است، نظم و ترتیب پولی مانع ایجاد تورم در کشور می‌شود. لازم به توضیح است جهت تحقق تولید باید یکسری الزامات اقتصاد کلان کشور شامل تورم ، رشد اقتصادی، نرخ بیکاری کنترل شود که این مهم در دست دولت است و بخش مردمی در آن تأثیرگذار نیست.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز گفت: تحقق جهش تولید نیاز به کار و برنامه‌ریزی بلند‌مدت دارد و برای استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در این مورد، انجام کارهای شبکه‌ای در استان و به تبع آن کشور لازم است؛ چرا که زیرساخت‌های مناسب آن از جمله جمعیت تحصیل‌کرده و جوان در سن کار در حوزه‌هایی مانند شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم است و این مهم در سایه اقتصاد کلان و ایجاد شرایط لازم در بخش‌هایی مانند صنعت و کشاورزی می‌تواند ما را به نتایج مثبتی برساند.

وی با اشاره به برنامه‌های کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز در سال جاری گفت: امسال ذیل کمیسیون، برگزاری کارگروه‌هایی را خواهیم داشت که برای تعیین تقویم زمان این جلسات برنامه‌ریزی شده است.

ظهوری با اشاره به برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) که اردیبهشت‌ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و با حضور برندهای مطرح صادراتی از جمله شرکت‌های البرزی برگزار شد، افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی را برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی کشور در دو بخش دولتی و خصوصی فراهم کرد.

وی در مورد عملیاتی کردن موضوع شبکه‌سازی خوشه‌ای در کشور به منظور افزایش سطح مشارکت‌های مردمی در تولید عنوان کرد: در این مورد حداقل باید با ۱۰ الی ۱۵ شرکت‌ بزرگ همکاری کرد تا متعاقب آن بستر لازم برای ارائه تولیدات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مختلف استان را فراهم کنیم.

در بخش دیگری از این نشست نکاتی در مورد صدور مجوز برای تولیدات شرکت‎های دانش‌بنیان و افزایش سطح مشارکت‌های بنگاهی در این مورد به دلیل تاثیر بالای این مجموعه‌ها در ایجاد ارزش افزوده برای استان، پیگیری رفع اختلال سامانه درگاه ملی مجوزها و درخواست الکترونیکی شدن آن مطرح شد.

طرح موضوع تاسیس پلتفرم سرمایه‌گذاری به عنوان شبکه‌ای از سرمایه‌گذاران استان توسط صندوق پژوهش و فناوری البرز و کمک این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان برای فروش محصولاتشان در قالب خرید عمده این تولیدات و عرضه سفارشات آنها با نرخی پایین‌تر از قیمت مصرف‌کننده و ضرورت گردآوری اطلاعات جامع و صحیح از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و تدوین برنامه‌هایی برای تحقق آن و برگزاری همایشی بدین منظور از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

پاسخ دهید