info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل کالاهای صادراتی در البرز تقویت شود

کد خبر: 30264
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1403 - 13:11
رئیس اتاق بازرگانی البرز در جلسه با محوریت توسعه صادرات استان:

رئیس اتاق بازرگانی البرز در جلسه با محوریت توسعه صادرات بر بسترسازی مناسب برای ارتقاء زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل کالاهای صادراتی در استان تاکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، جلسه‌ای با موضوع توسعه صادرات استان با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط به این حوزه در محل استانداری البرز برگزار شد.

در این جلسه مجتبی عبداللهی استاندار البرز، موفقیت‌هایی مانند افزایش رقم سالانه صادرات البرز به یک میلیارد دلار را نتیجه همت و مشارکت بخش دولتی و خصوصی برای تحقق این خواسته مهم برشمرد اما تاکید کرد که این رقم هنوز با توجه به ظرفیت‌های ویژه استان در بخش‌های تولیدی و صنعتی عدد قابل قبولی نیست.

عبداللهی در این جلسه همچنین تعامل مدیران حوزه اقتصادی استان، بهره‌گیری از خرد جمعی و توان تجار موفق، اقتصاددان‌ها و افراد صاحب نظر در این رابطه را در بهبود عملکرد البرز در حوزه صادرات بسیار با اهمیت برشمرد.

در این نشست دیگر مباحثی که بر آن تاکید شد، ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت صادرکنندگانی بود که کارت بازرگانی آنها در استان صادر شده است، در تکمیل این درخواست، استاندار البرز عنوان کرد که برای افزایش صادرات از مبداء گمرک البرز باید چاره‌اندیشی شود؛ چون در حال حاضر بخش مهمی از این فعالیت‌ها از مبادی گمرکی دیگر استان‌ها صورت می‌گیرد.

ضرورت ارائه تسهیلات و حمایت‌های مالی و مالیاتی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان

در بخش دیگری از این نشست با توجه به دغدغه فعالان بخش خصوصی در زمینه رفع موانع تولیدی و صادراتی، پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز نکاتی را در این مورد مطرح کرد.

به گفته رضایی ارائه تسهیلات مناسب و حمایت‌های مالی و مالیاتی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان البرز می‌تواند موجب ایجاد انگیزه آنها برای افزایش صادرات استان باشد.

آنچه همواره مورد تاکید رئیس اتاق بازرگانی البرز و مدیران اقتصادی بوده، استفاده از فناوری‌های نوین و نوآوری در تولید محصولات است که می‌تواند باعث افزایش توانایی رقابتی و جذابیت محصولات برای بازارهای خارجی شود.

بنابر سخنان رئیس اتاق بازرگانی البرز، ارتقاء زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل کالاهای صادراتی در استان و انتقال محصولات به بازارهای بین‌المللی می‌تواند به توسعه صادرات از مبداء البرز کمک کند.

برنامه‌ریزی برای برگزاری منظم جلساتی با محوریت توسعه صادرات استان

در بخش دیگری از جلسه با موضوع توسعه صادرات البرز و بنابر تاکید استاندار مقرر شد که این سلسله نشست‌ها با دستور کار مشخص و در فواصل زمانی کوتاه‌تری برگزار شود تا نتیجه‌بخش باشد.

در جلسه مذکور همچنین این موضوع مطرح شد که در سال جاری با شکوفایی ظرفیت‌های نهفته صادرات استان، رفع موانع و ایجاد بسترهای مناسب و همکاری دستگاه‌های مرتبط به این حوزه رقم صادرات سالانه البرز به ۲ میلیارد دلار ارتقاء خواهد یافت.

پاسخ دهید