info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

بررسی وضعیت تخصیص سهمیه سوخت ماشین‌آلات حوزه کشاورزی

کد خبر: 30328
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1403 - 18:42
در چهارمین نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز مطرح شد؛
در چهارمین نشست کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع تبدیلی که به ریاست نبی‌اله نوری نسب عضو چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، در خصوص کاهش سهمیه سوخت ماشین‌آلات حوزه کشاورزی و چالش‌هایی که برای فعالان این حوزه ایجاد می‌کند، بحث و گفت‌وگو شد.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، چهارمین نشست کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع تبدیلی دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز، به ریاست نبی‌اله نوری‌نسب عضو هیات نمایندگان این پارلمان بخش خصوصی استان برگزار و با توجه به بررسی وضعیت سوخت ماشین‌آلات کشاورزی واحدهای تولیدی و صنعتی، همچنین بررسی وضعیت برق واحدهای تولیدی بخش کشاورزی در این جلسه، نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی و اتحادیه‌های مرتبط و جمعی از مدیران مجموعه‌های تولیدی این حوزه نیز حضور داشتند.

در ادامه و پس از طرح دستور جلسه، با توجه به کاهش سهمیه سوخت ماشین‌آلات مکانیزه زراعی و باغی حوزه کشاورزی در سال جاری به درخواست فعالان این حوزه در خصوص بازنگری مسئولان امر در مورد این تصمیم اشاره شد.

همچنین عنوان شد که مواردی مانند طول عمر و فرسودگی این ماشین‌آلات بر افزایش مصرف سوخت‌ آن اثرگذار است، از طرفی کاهش سهمیه سوخت این ماشین‌آلات، فعالان حوزه کشاورزی را با چالش‌های جدی مواجه می‌‌‌کند.

در این خصوص با توجه به اهمیت موضوع و نظر به اینکه کاهش تخصیص سهمیه سوخت ماشین‌‌آلات کشاورزی بر قیمت تمام شده محصولات تولیدی این حوزه اثرگذار است، مقرر شد که کارگروهی تخصصی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط به تامین سوخت و مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و جمعی از فعالان بخش خصوصی حوزه کشاورزی برگزار و بعد از جمع‌بندی نتایج جلسه، در صورت نیاز موضوع در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان و در حضور استاندار بررسی شود‌.

پاسخ دهید