info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

عدم بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از زیرساخت‌های مناسب برای معرفی محصول

کد خبر: 30343
تاریخ انتشار: 14 خرداد 1403 - 15:52
در پنجمین نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز عنوان شد:
در پنجمین نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز بر عدم بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از زیرساخت‌های مناسب برای معرفی محصول تاکید شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، شهریار ظهوری در پنجمین نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های این پارلمان بخش خصوصی در راستای طرح و پیگیری مشکلات فعالان حوزه تولید و صنعت استان به برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اشاره داشت.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز افزود: سعی ما بر این است که از ظرفیت‌ها و حمایت‌های اتاق بازرگانی از جمله استودیو فاتح برای تولید محتواهای تصویری مناسب از تولیدات و خدمات شرکت‌های زیرمجموعه عضو کمیسیون استفاده کنیم، با این اقدام می‌توانیم اطلاعات کاملی از محصولات دانش‌بنیان تولید استان را در اختیار متقاضیان و علاقه‌مندان قرار دهیم.

استقرار ۴۶۷ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز

در ادامه این نشست مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری میان این مجموعه و کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌و‌کارهای نوین و دانش‌بنیان دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز بر انجام اقدامات مشترک برای ایجاد فرصت‌های شغلی ویژه قشر جوان و تحصیل‌کرده استان تاکید کرد.

وی در ادامه خواستار برپایی تور بازدید مدیران مجموعه‌های صنعتی استان از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در این پارک شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به استقرار حدود ۴۶۷ شرکت دانش‌بنیان در این استان افزود: اگر هر کدام از این شرکت‌ها حداقل ۵ محصول داشته باشد، نزدیک به ۲هزار و ۵۰۰ محصول دانش‌بنیان در این پارک تولید می‌شود.

در بخش دیگری از این نشست، حسن سلطان‌علی نائب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز، یکی از عمده‌ترین چالش‌های پیش‌روی شرکت‌های دانش‌بنیان را عدم ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای معرفی توانمندی‌های این مجموعه‌ها برشمرد و بر ضرورت و اهمیت اشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان با قوانین بالادستی مرتبط به این حوزه از جمله قانون جهش تولید تاکید کرد.

پاسخ دهید