info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

استفاده از ظرفیت‌‌ صندوق پژوهش و فناوری البرز در راستای بهبود خدمات‌رسانی به فعالان بخش خصوصی

کد خبر: 30429
تاریخ انتشار: 3 تیر 1403 - 15:16
در چهاردهمین نشست کمیسیون صنعت‌ومعدن اتاق بازرگانی البرز مطرح شد:
در چهاردهمین نشست کمیسیون صنعت‌و‌معدن اتاق بازرگانی البرز بر استفاده از ظرفیت‌های صندوق پژوهش و فناوری استان در راستای بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به فعالان بخش خصوصی استان تاکید شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، سیدمحمدباقر رضوی تقوی در چهاردهمین نشست کمیسیون صنعت‌و‌معدن با اشاره به ظرفیت‌های صندوق پژوهش و نوآوری البرز که با مشارکت فعالان بخش خصوصی استان ایجاد شده است، بیان کرد: در برنامه‌های این صندوق سرفصل‌های مهمی تعیین و سرمایه‌‌گذاری قابل توجهی نیز توسط بخش خصوصی البرز برای پیشبرد اقدامات حمایتی آن انجام شده است که در قالب گسترش تعاملات دوسویه از این امکانات استفاده‌ خواهیم کرد.

وی در خصوص برنامه‌زمان‌بندی خاموشی صنایع در تابستان سال جاری گفت: در این مورد طی جلساتی با مدیران و مسئولان شرکت توزیع نیروی برق استان ضمن گفت‌وگو در خصوص مشکلات و معضلاتی که به دنبال اعمال خاموشی در واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد می‌شود، خواستار آن شدیم که برنامه زمان‌بندی شده مشخص و البته چند ساعتی و نه روزانه در این مجموعه‌ها انجام شود؛ زیرا به عنوان نمونه صنایع دارویی و غذایی استان با توجه به اهمیت تولید محصول نباید مدت طولانی با مشکل قطعی برق مواجه شوند.

رئیس کمیسیون صنعت‌و‌معدن دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز افزود: در زمینه تامین انرژی مجموعه‌های صنعتی استان در کمیته افزایش تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری ذیل قرارگاه جهش تولید نیز گفت‌وگو می‌شود.

رضوی تقوی عنوان کرد: انتظار می‌رود که برای جبران خسارات ناشی از اعمال برنامه خاموشی صنایع، تمهیداتی مانند تامین سوخت ژنراتورهای واحدهای تولیدی از سوی مسئولان مربوطه اندیشیده شود که البته طبق صحبت‌‌های مسئولان شرکت فرآوردهای نفتی منطقه البرز در صورت تخصیص این سهمیه، سوخت مورد نیاز در اختیار صنایع استان قرار داده می‌شود.

وی در بخش دیگری در خصوص جلساتی که از سوی کمیسیون صنعت‌ومعدن اتاق بازگانی البرز با مشاور اقتصادی رئیس کل دادگستری استان برگزار شده است، افزود: در نتیجه برگزاری این نشست‌ها مقرر شد که شهرک‌های صنعتی استان به تفکیک نیروی انسانی موردنیاز برای بخش‌های مختلف را اعمال کنند و البته در این مورد باید مراقبت‌های لازم در خصوص جذب نیرو از میان اتباع خارجی و توجه به مجاز بودن فعالیت آنها بر حسب کارشناسی معتبر و مورد تایید دولت بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون صنعت‌و‌معدن اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد که برای تامین نیروی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان مذاکرات و گفت‌وگوهایی نیز برای استفاده از ظرفیت زندانیان رای باز انجام شده است.

قرارگیری صندوق‌ پژوهش و فناوری البرز در لیست صندوق‌های برتر کشور در این حوزه در سال ۱۴۰۲

در ادامه این نشست، علیرضا باباخان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای این مجموعه که در راستای حمایت از فعالیت‌های بخش خصوصی استان انجام شده است، افزود: قرارگیری در میان لیست صندوق‌های پژوهش و فناوری برتر کشور در سال ۱۴۰۲ از منظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله افتخارات صندوق پژوهش و فناوری استان البرز است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز عنوان کرد: در کمتر از دو سال از سوی این صندوق بیش از ۱۶هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای شرکت‌های فناور و دانش‌بینان ملی و استانی صادر شد و برای ۱۲ طرح نیز سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریالی صورت گرفت.

در ادامه این نشست نیز با توجه به موارد قید شده در دستور جلسه، مدعوین و اعضاء کمیسیون صنعت‌و‌معدن به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

پاسخ دهید