info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

شناسایی و تامین نیازهای وارداتی کشور عراق در نشست‌های تعاملی با تجار البرز

کد خبر: 30576
تاریخ انتشار: 24 تیر 1403 - 17:13
معاون اقتصادی استاندار نجف خواستار شد:
معاون اقتصادی استاندار نجف طی نشستی خواستار شناسایی و تامین نیازهای وارداتی کشور عراق در نشست‌های تعاملی با تجار و فعالان اقتصادی استان البرز شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، علی حسن ناجی معاون استاندار نجف در سفر به استان البرز و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام در اتاق بازرگانی البرز حضور یافت.

در این دیدار که با حضور و همراهی جمعی از مدیران منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام و سیدرضا سیدآقا‌زاده معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی البرز همراه بود، طرفین در خصوص زمینه همکاری‌های مشترک گفت‌وگو کردند.

در ادامه این نشست سیدآقا‌زاده معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: استان البرز یک درصد جمعیت کشور را دارد اما پتانسیل صنعتی آن ۵ برابر این جمعیت است، توانمندی‌های حوزه کشاورزی از ویژگی‌های خاص برای این استان است و صادرات قابل توجهی در این زمینه به کشورهای حوزه خلیج‌فارس انجام می‌شود.

ظرفیت گردشگری سلامت در البرز یک فرصت ویژه است

وی همچنین ظرفیت گردشگری سلامت در البرز را با توجه به امکانات درمانی مهم در این استان یک فرصت ویژه برای حضور و اقامت گردشگران خارجی، تجار و مسافران در این استان برشمرد و گفت: در این مورد زنجیره کاملی در زمینه تشخیص بیماری‌های خاص نظیر سرطان و درمان آن وجود دارد، در واقع کیفیت درمان و امکانات البرز در این زمینه قابل رقابت با عرصه‌های بین‌المللی است.

سیدآقازاده در ادامه برای برقراری ارتباط و تعاملات با نماینده حقیقی یا حقوقی که از سوی معاونت استانداری نجف برای برقراری شبکه ارتباطی میان طرفین و تبادل اطلاعات در این زمینه نیز اعلام آمادگی کرد.

معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی البرز توضیح داد: البرز در زمینه واردات به کشور عراق دارای ظرفیت‌های تولیدی مناسب برای تامین بخشی از نیازهای این کشور است که می‌توان در قالب مذاکراتی میان تجار استان البرز و کشور عراق در این خصوص گفت‌وگو کرد.

در بخش دیگری از این نشست، علی حسن ناجی معاون استاندار نجف نیز بیان کرد: بعد از اتمام این سفر و بازگشت به نجف، برای حضور رئیس اتحادیه صنف تولیدات مواد‌غذایی و صنعتی نجف به استان البرز اقدام و هماهنگی لازم را اعمال خواهیم کرد، هدف این است که در جریان این سفر طی نشست با فعالان اقتصادی البرز ضمن شناسایی نیازهای کشور عراق و کشورهای منطقه و همسایه، تجار و بازرگانانی برای پیشبرد مراودات خارجی در این زمینه معرفی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: انتظار می‌رود که در نشست‌های تعاملی که از سوی عراق با البرز برقرار می‌شود، این کشور تنها به عنوان مصرف‌کننده دیده نشود و ذهنیتی ایجاد شود که تجار عراقی برای رسیدن به مرحله خودکفایی در تولید حمایت لازم را از سوی فعالان اقتصادی البرز دریافت کنند.

در ادامه نیز با حضور در نمایشگاه دائمی اتاق بازرگانی البرز از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان بازدید به عمل آمد.

پاسخ دهید