info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

نقشه راه همکاری‌های مشترک اقتصادی نینوا و البرز ترسیم شود

کد خبر: 30643
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1403 - 22:40
رئیس اتاق صنایع نینوا:
رئیس اتاق صنایع نینوا برای ترسیم یک نقشه راه به عنوان مسیر همکاری‌‌های مشترک اقتصادی میان این استان با البرز اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، محمدعلی حازم المشهدانی در نشست هیات تجاری از اتاق صنایع نینوا و اتاق‌های بازرگانی دیاله و دیوانیه و جمعی از تجار کشور عراق با فعالان اقتصادی البرز بیان کرد: در اتاق صنایع نینوا به دنبال برقراری ارتباطات جدید در زمینه‌های مختلف اقتصادی با فعالان اقتصادی البرز هستیم.

وی با اشاره به اینکه گوناگونی صنایع در البرز زمینه و سطح همکاری‌های مشترک اقتصادی میان این استان با استان‌های کشور عراق را گسترش می‌دهد، گفت: صنعت ایران در قیاس با دیگر کشورهای جهان پیشرفت خوبی داشته و آماده همکاری با فعالان این عرصه هستیم.

حازم المشهدانی با اشاره به فعالیت ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان نینوا گفت: علی‌غم اتفاقات گذشته در این استان تحت تاثیر جنگ با داعش، امروز نینوا از لحاظ امنیت به ثبات رسیده و امید است که همکاری‌های مشترک اقتصادی میان این استان و البرز شکل گیرد.

وی بیان کرد: به لحاظ وجود بازار مناسب برای عرضه و فروش مواداولیه این ظرفیت در عراق برای فعالان اقتصادی ایران از جمله البرز وجود دارد که تولیدات خود در این زمینه را به کشورمان صادر کنند.

رئیس اتاق صنایع نینوا در ادامه برای ترسیم یک نقشه راه به عنوان مسیر همکاری‌های اقتصادی میان این استان با البرز اعلام کرد و افزود: بدین منظور نیاز است که از سوی طرف‌های ایرانی و عراقی نمایندگانی برای تبادل اطلاعات و ادامه تعاملات در این زمینه تعیین شود تا به خوبی بتوانند ظرفیت‌های اقتصادی از جمله صنعتی استان و به تبع کشور خود را معرفی کنند.

وی در بخش دیگری اظهار امیدواری کرد که هیات تجاری با حضور فعالان صنعتی البرز به نینوا سفر کرده و از نزدیک با ظرفیت‌های تولیدی آنجا به منظور سرمایه‌گذاری تجار و صنعتگران ایرانی آشنا شوند.

پاسخ دهید