info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

ضرورت نظرخواهی مجلس از بخش‌ خصوصی در اصلاح قانون اتاق بازرگانی ایران

کد خبر: 30676
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1403 - 20:48
رئیس اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد:
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: دولت با نظرخواهی از بخش‌ خصوصی کشور در زمینه اصلاح قانون اتاق بازرگانی ایران به حفظ و تقویت این پارلمان غیردولتی در مسیر تدوین قوانینی براساس نیازها و چالش‌های واقعی کسب‌وکارهای این حوزه و شفاف‌سازی دستورالعمل‌های دولتی وضع‌شده مرتبط به آن کمک ‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، پرهام رضایی در یکصدونهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌ خصوصی البرز ضمن تبریک ۱۷ مردادماه روز خبرنگار به فعالان رسانه‌‌ای کشور به ویژه البرز به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در جامعه، دو مناسبت‌ مهم ملی حوزه تولید و صنعت در روزهای ۲۱ و ۲۲ مردادماه که یکی مصادف با روز ملی حمایت از صنایع کوچک و دیگری روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی است را گرامی داشت.

وی در ادامه افزود: صنایع‌ کوچک پایه‌های کارآفرینی و شکوفایی اقتصادی کشور بوده و نقش مهمی در ایجاد اشتغال، افزایش صادرات و گسترش بازارهای هدف تولیدات ایرانی دارند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: تشکل‌های بخش‌ خصوصی نیز به عنوان موتور محرکه اقتصاد همواره در راستای افزایش قدرت چانه‌زنی با حاکمیت به منظور رفع موانع تولید و صادارات موثر بوده و فرصت‌های ویژه‌ای را برای ایجاد اقتصاد پایدار در کشور به وجود آورده‌اند.

انتظارات بخش‌ خصوصی از دولت چهاردهم در نشست با رئیس‌جمهور

رضایی در بخش دیگری با اشاره به اولین نشست دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: در این نشست رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که دولت چهاردهم با انتخاب وزرا و تیم توانمند، گروه اقتصادی را در تعامل، همراهی و همکاری با بخش خصوصی تشکیل دهد که به استفاده بیشتر از ظرفیت فعالان این عرصه در پیشرفت کشور منجر شود.

رضایی عمده مسائل طرح شده در نشست رئیس‌جمهور با فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی را در حوزه ساماندهی ناترازی برق و گاز برای واحدهای تولیدی، توجه به مسئله قیمت‌گذاری دستوری برای تولید محصولات کشاورزی و غیرقابل‌ پیش‌بینی بودن و بی‌ثباتی سیاست‌ها، مقررات و قوانین برشمرد و افزود: ناعادلانه بودن رقم مالیات دریافتی از بخش‌ خصوصی و اصلاح قوانین مرتبط به فعالان این عرصه در حوزه مالیاتی، بیمه‌ای و یا بانکی از دیگر مطالبات مهم فعالان بخش‌خصوصی از دولت چهاردهم در نشست با رئیس‌جمهور بود.

اهمیت هم‌گرایی و همراهی مجلس و بخش خصوصی در تنظیم قانون جدید اتاق ایران

وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت نظرخواهی مجلس از بخش‌ خصوصی در اصلاح قانون اتاق بازرگانی ایران گفت: هدف از اصلاح این قانون، ارتقای توانمندی‌های بخش خصوصی و رفع ضعف‌های موجود است، انتظار می‌رود که در این مورد مجلس با نظرخواهی از فعالان این عرصه به حفظ و تقویت اتاق بازرگانی در مسیر تدوین قوانینی براساس نیازها و چالش‌های واقعی کسب‌وکارها، همچنین شفاف‌سازی در زمینه دستورالعمل‌های وضع شده در رابطه با فعالیت‌های بخش‌خصوصی کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: ایجاد فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مرتبط به حوزه نوآوری، رشد اقتصادی در حوزه بخش خصوصی و ارتقاء فعالیت‌های موثر در این بخش از دیگر موارد مهم و ضروری مورد نظر در مسیر اصلاح قانون اتاق بازرگانی ایران است.

وی تاکید کرد: خواسته اصلی ما این است که با حفظ جایگاه مطالبه‌گری بخش‌خصوصی، قانونی برای اتاق ایران وضع و نهایی شود که مورد تایید همه باشد و در قالب برگزاری جلسات مشترک مجلس با هیات رئیسه اتاق ایران و حتی برگزاری نشست‌هایی با فعالان بخش خصوصی در اتاق‌های بازرگانی استان‌ها نقطه‌نظرات و پیشنهادات آنها دریافت و در اصلاح قانون اتاق ایران لحاظ شود‌.

برگزاری نشست فعالان اقتصادی بخش خصوصی البرز با هیات تجاری از کشور عراق

در ادامه وی به حضور هیات تجاری به سرپرستی رئیس اتاق صنایع نینوا و با حضور برخی از اعضاء هیات مدیره اتاق مذکور و اتاق‌های بازرگانی دیاله و دیوانیه عراق و جمعی از تجار این کشور در اتاق بازرگانی البرز اشاره کرد و افزود: طی این نشست اعضاء هیات تجاری کشور عراق با فعالان اقتصادی استان دیدار و گفت‌و‌گو کردند و در بخش دیگری به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی البرز در حوزه‌های مختلفی همچون صنایع دارویی، غذایی، نساجی، کشاورزی، پلاستیکی، آرایشی، بهداشتی، قطعات خودرو و دیگر بخش‌ها اشاره و عنوان شد که بازار نینوا فرصت خوبی برای عرضه و فروش مواداولیه تولیدی در ایران است.

رضایی ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی اعضاء بخش خصوصی عضو این شورا در جلسات یک‌سال گذشته بیان کرد: پیرو مصوبه بند ۳ جلسه یکصدو‌هشتم، اعضاء جدید بخش‌ خصوصی شورای گفت‌وگوی استان برای دوره یک‌ سال آینده مشخص و معین شدند.

پاسخ دهید